کد خبر: 599460
|
۱۴۰۱/۱۲/۰۷ ۱۹:۱۸:۳۲
| |

راهنمای سفر زمینی به ترکیه

در این مطلب با راهنمای سفر زمینی به ترکیه آشنا خواهید شد.

راهنمای سفر زمینی به ترکیه
کد خبر: 599460
|
۱۴۰۱/۱۲/۰۷ ۱۹:۱۸:۳۲

سالانه بسیاری از افراد به کشور ترکیه سفر می‌کنند. اغلب آن‌ها ترجیح می‌دهند با استفاده از هواپیما به این کشور سفر کنند. باتوجه به بیشتر بودن قیمت تور ترکیه هوایی برخی افراد به دنبال تجربه سفر زمینی به کشور ترکیه هستند. البته سفر زمینی نیز یکی از بهترین روش‌ها برای سفر به این کشور بوده و مسافران و گردشگران می‌توانند با استفاده از اتوبوس، قطار و خودرو شخصی خود به ترکیه سفر کنند. آشنایی با راهنمای سفر زمینی به ترکیه برای افرادی که قصد دارند به صورت زمینی به این کشور سفر کنند، الزامی است. به طور کلی سفر زمینی به کشور ترکیه مزایایی دارد که از جمله آن‌ها؛ لذت بردن از مسیر و هزینه کم این سفر است. همچنین اگر برای سفر خود از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید به کاهش مصرف سوخت و آلودگی ناشی از آن کمک خواهید کرد.

راهنمای سفر زمینی به ترکیه با استفاده از اتوبوس

امروزه استفاده از وسایل نقلیه برای سفر به شهر‌ها یا کشور‌های دیگر یکی از بهترین روش‌ها است. سفر به کشور ترکیه نیز از این قاعده مستثنی نیست. بسیاری از افراد از طریق سفر هوایی به این کشور سفر می‌کنند که بدین منظور باید با قیمت تور ترکیه هوایی آشنا شوند. در خصوص سفر زمینی به ترکیه نیز لازم است با راهنمای سفر زمینی به ترکیه آشنا شوند. اما باید گفت؛ سفر با اتوبوس به ترکیه یکی از بهترین و به صرفه‌ترین روش‌ها است.

سفر به ترکیه با اتوبوس هرچند سبب کاهش مصرف سوخت شده و هزینه آن بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر است،‌ اما کمی زمان بر خواهد بود و بسته به اینکه به کدام شهر این کشور سفر شود، مسافر زمان طولانی در راه خواهد بود. برای سفر با اتوبوس به سمت ترکیه دو روش در پیش خواهید داشت، یا اینکه از تهران بلیت تهیه کنید یا ابتدا به تبریز بروید و از آن جا بلیت سفر به ترکیه را تهیه کنید. هزینه بلیت اتوبوس از تهران و تبریز به کشور ترکیه متفاوت خواهد بود اما به طور کلی این روش جزو روش‌های کم هزینه برای سفر زمینی به این کشور است.

راهنمای سفر زمینی به ترکیه با استفاده از ماشین شخصی

یکی دیگر از بهترین روش‌هایی که برای سفر زمینی به کشور ترکیه پیشنهاد می شود، استفاده از خودرو شخصی است. همان طور که می‌دانید مرز بین کشور ایران و ترکیه بسیار کم بوده و افراد می‌توانند به آسانی با استفاده از خودرو خود به این کشور سفر کنند. همچنین روابط مسالمت آمیز بین کشور ایران و کشور ترکیه امکان سفر زمینی آسان بین این دو کشور را فراهم کرده است. برای استفاده از ماشین شخصی لازم است مدارک خاصی به همراه داشته باشید و همچنین گذرنامه‌ تهیه کنید تا بتوانید بدون هیچ مشکلی از مرز عبور کنید. همچنین لازم است اطلاعات کافی در خصوص مرز‌های بین این دو کشور داشته باشید.

راهنمای سفر زمینی به ترکیه با استفاده از قطار

بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند برای سفر‌های خود از قطار استفاده کنند. به طور کلی سفر به ترکیه با استفاده از هواپیما بسیار آسان‌ بوده و لازم است افراد با قیمت تور ترکیه هوایی آشنا شوند. اگر قصد دارید به صورت زمینی به کشور ترکیه سفر کنید، سفر با قطار یکی از روش‌های ایمن و راحت است. به طور کلی افرادی که قصد دارند با خانواده و به صورت زمینی به کشور ترکیه سفر کنند، ترجیح می‌دهند از قطار استفاده کنند. استفاده از قطار بسیار دلنشین و زیبا خواهد بود و مسافران قادر هستند اوقات خوشی را در راه تجربه کنند.

البته یکی از مشکلاتی که ممکن است مسافران و گردشگران در سفر با استفاده از قطار تجربه کنند، زمان طولانی آن خواهد بود. برای مثال برای رسیدن به ترکیه با استفاده از قطار در حدود سه روز یا ۷۰ ساعت در راه خواهید بود. ممکن است طولانی بودن راه برخی افراد را اذیت کند اما لازم است بدانید این روش بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر از سایر روش‌ها است. اگر قصد سفر زمینی به ترکیه را دارید استفاده از قطار یکی از بهترین روش‌ها خواهد بود.

Picture2

مرز بازرگان بین ایران و ترکیه

یکی از مناسب‌ترین مرز‌ها برای سفر زمینی بین ایران و ترکیه مرز بازرگان است. بسیاری از مسافران و گردشگران برای سفر زمینی به کشور ترکیه این مرز را انتخاب می‌کنند، زیرا امکانات کافی برای این سفر را دارد. برای دسترسی به این مرز لازم است بعد از تبریز، مرند و ماکو به مرز بازرگان بروید که تقریبا ۲۹۰ کیلومتر با تبریز فاصله دارد. بنابراین اگر قصد دارید به صورت زمینی به این کشور سفر کنید بهتر است آشنایی کامل با این مرز داشته باشید.

Picture3

سخن پایانی

راهنمای سفر زمینی به ترکیه مناسب مسافران و گردشگرانی است که قصد دارند به صورت زمینی به این کشور سفر کنند. هرچند بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند به صورت هوایی و با استفاده از هواپیما به این کشور سفر کنند‌ اما مزایای سفر زمینی نیز بسیار است. اگر با استفاده از قطار، اتوبوس یا خودروی شخصی به این کشور سفر کنید، علاوه بر کاهش بسیار هزینه‌ها در مصرف سوخت نیز صرفه‌جویی خواهد شد. البته باید بدانید که سفر به صورت زمینی زمان بسیاری طول خواهد کشید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها