کد خبر: 597400
|
۱۴۰۱/۱۱/۲۶ ۱۴:۳۱:۲۷
| |

چه کار کنیم که از پرواز جا نمانیم؟

​برای آن‌هایی که اهل سفرهای هوایی هستند جا ماندن از پرواز درست مثل یک کابوس ترسناک است.

چه کار کنیم که از پرواز جا نمانیم؟
کد خبر: 597400
|
۱۴۰۱/۱۱/۲۶ ۱۴:۳۱:۲۷

از دست دادن پرواز به معنای برهم خوردن بخش زیادی از برنامه‌ریزی‌های سفر و از آن بدتر پرداخت هزینه اضافه برای خرید بلیط هواپیما جدید است. از همه این‌ها که بگذریم، گاهی پیدا کردن یک پرواز جایگزین آن هم در فاصله زمانی کوتاه از پرواز اول امکان‌پذیر نیست و در چنین شرایطی اگر سفر کاری یا فوری در پیش باشد مسافر با موقعیت دردسرساز و دشواری رو به رو می‌شود. برای اجتناب از این تجربه ناخوشایند لازم است تا به برخی نکات ضروری در این زمینه توجه کنیم و از خود بپرسیم اساسا چه کار کنیم که از پرواز جا نمانیم؟ و این همان پرسشی است که در این مطلب قرار است به آن پاسخ دهیم.

بستن چمدان سفر از چند روز مانده به پرواز

اگر از آن دسته افرادی هستید که انجام کارها را تا دقیقه آخر به تعویق می‌اندازند، احتمال این که از پرواز جا بمانید بسیار زیاد است. زیرا کمتر پیش می‌آید که افراد بدون چمدان سفر کنند و از این رو می‌توان گفت تقریبا بیشتر مواقع اولین قدم در هر سفر هوایی علاوه بر خرید بلیت هواپیما ، مهیا کردن چمدان سفر است. ممکن است با خودتان بگویید این کار زمان زیادی نمی‌گیرد و حتی قبل از رفتن به فرودگاه هم وقت مناسبی برای بستن چمدان است. خوب است بدانید که علت بسیاری از دیر رسیدن ها به فرودگاه، مشغول بودن افراد به جمع‌آوری لوازم چمدان در لحظات آخر است.

تصور کنید فقط چند ساعت به شروع پرواز باقی مانده است و شما در حالی که به چمدان باز رو به رویتان نگاه می‌کنید، مشغول فکر کردن به این موضوع هستید که چه لوازمی برای سفرتان ضروری است و همراه داشتن چه لوازمی غیرضروری است. از همه بدتر اینکه مجبورید برای پیدا کردن برخی از آن‌ها هر گوشه از اتاق یا منزلتان را بگردید. بنابراین بهتر است به جای بستن عجولانه چمدان در لحظات آخر در اولین فرصت بعد از خرید بلیط هواپیما اقدام به تهیه لیست لوازم ضروری سفر کنید و علاوه بر آن کار بستن چمدان را از مدت‌ها قبل و دست کم یک روز قبل از پرواز انجام دهید تا فرصت کافی برای تهیه و خرید اقلامی که در دسترس ندارید نیز فراهم باشد.

2

به موقع به فرودگاه بروید

بی‌شک یکی از توصیه‌های مهمی که برای اجتناب از جا ماندن از پرواز باید در نظر گرفت به موقع رسیدن به فرودگاه است. هرچند بیشتر افراد از این موضوع مطلع هستند که لازم است ساعتی زودتر از شروع پرواز در فرودگاه حاضر شوند اما بیشتر افراد این موضوع را با اهمیت نمی‌دانند و از این رو این مساله را جدی نمی‌گیرند. در حالی که رعایت کردن همین مساله به ظاهر ساده می‌تواند شما را از وضعیت ناخوشایند جا ماندن از پرواز نجات دهد.

به‌طور کلی توصیه می‌شود مسافران در پروازهای داخلی چه با بلیط معمولی چه با بلیط چارتر هواپیما دو ساعت و در پروازهای خارجی سه ساعت زودتر در فرودگاه حضور داشته باشند. با این حال توصیه ما به شما این است که سعی کنید تا حد ممکن چندین ساعت زودتر در فرودگاه حاضر شوید دلیل آن هم این است که در بیشتر موارد در طول مسیر فرودگاه ممکن است اتفاقات غیر قابل پیش‌بینی زیادی رخ دهد که منجر به دیر رسیدن شما شود. به‌طور مثال وسیله نقلیه‌ای که با آن به فرودگاه می‌روید ممکن است دچار نقص شود و یا در راه با ترافیک سنگین ماشین‌ها مواجه شوید. از آن گذشته اگر برای دفعه اول به یک فرودگاه بزرگ می‌روید بهتر است احتمال دهید که پیدا کردن ترمینال‌ها و بخش‌های مختلف فرودگاه کمی زمان‌بر است.

توجه به پروازهای توقف دار

مسافرانی که تجربه زیادی در رزرو بلیط هواپیما خارجی دارند معمولا با پروازهای توقف دار یا اتصالی آشنا هستند. اگر بخواهیم این نوع پرواز را به زبان ساده تعریف کنیم باید بگوییم گاه برای برخی مسیرهای هوایی پرواز مستقیم وجود ندارد به عبارتی گاهی برای پرواز به یک کشور خارجی نیاز است تا در میانه مسیر به یک مقصد ثانوی پرواز انجام شود و پرواز بعدی به مقصد نهایی از فرودگاهی که در آن کشور قرار دارد انجام می‌گیرد. در حقیقت در پروازهای توقف دار مسافران صرفا یک بلیط برای دو پرواز دارند.

در چنین حالتی در نظر گرفتن زمان توقف میان دو پرواز اهمیت زیادی دارد. اغلب مسافران تصور می‌کنند هرچه فاصله زمانی توقف میان دو پرواز کمتر باشد بهتر است زیرا در این صورت مسلما زودتر هم به مقصد خواهند رسید و ناچار نیستند در فرودگاه ترانزیت زمان زیادی به انتظار بنشینند. اما ما به شما پیشنهاد می‌کنیم در زمان رزرو پروازهای توقف دار آن پروازی را انتخاب کنید که مدت زمان توقف طولانی‌تری دارد. دلیل آن هم این است که معمولا در پروازهای خارجی افراد زیادی به دلیل عدم آشنایی با فرودگاه‌های کشورهای دیگر و عدم آشنایی با قوانین امنیتی زمان لازم برای طی کردن فرایند پذیرش در پرواز دوم را نخواهند داشت و نتیجه آن که از این پرواز جا می‌مانند.

3

چند نکته ضروری برای آنکه از پرواز جا نمانیم

برای آنکه از پرواز جا نمانیم خوب است این چند نکته کوچک اما ضروری را به خاطر داشته باشیم. بعد از خرید بلیط پرواز چند بار روز و ساعت پرواز را به دقت بررسی کنید و یک یادداشت در مکانی مشخص از منزل بگذاریم. علاوه بر آن می‌توانید از یک دوست یا عضوی از خانواده نیز بخواهید تا روز و ساعت پرواز را به شما یادآوری کند. در بررسی ساعت پروازهایی که در بامداد انجام می‌شود حتما دقت داشته باشید که ساعت پرواز را به درستی و در روز معین شده تشخیص داده باشید زیرا یکی از اشتباهات سهوی و رایج مسافران در تشخیص روزی پروازهایی است که بعد از ساعت ۱۲ بامداد است. بهتر است شب قبل از پرواز به اندازه کافی استراحت کرده باشید تا چند ساعت مانده به پرواز مجبور به چرت زدن نشوید زیرا در بسیاری از موارد این چرت‌های کوتاه به خواب‌های طولانی و در نتیجه جاماندن از پرواز منتهی می‌شود.

اگر از پرواز جا ماندیم چه کنیم؟

با همه آنچه که گفتیم باز هم این احتمال وجود دارد که بعد از خرید بلیط هواپیما و انجام همه برنامه‌ریزی‌ها به دلایل مختلف از پرواز جا بمانیم. بیشتر ایرلاین‌ها به ویژه در پروازهای خارجی در چنین مواقعی تنها یک پیشنهاد دارند و آن هم خرید بلیط هواپیما به‌صورت جداگانه برای همان مقصد است. با این حال اگر مدت زمان کمی از شروع پرواز گذشته است و شما در فرودگاه حضور دارید بهتر است شانس خود را امتحان کنید و موضوع را با متصدی پرواز ایرلاین مطرح کنید. برخی ایرلاین‌ها ممکن است به شما اجازه دهند تا با اولین پرواز بعدی با نرخی کمتر از نرخ اصلی بلیط جدید را خریداری کنید. در صورتی که ایرلاین چنین راهکاری برای شما ندارد بهتر است این موضوع مهم را درک کنیم که هیچ کس به جز خودمان در جاماندن ما از پرواز مقصر نیست و مسئولیت آن بطور کامل به عهده ما است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها