طراحی داخلی اداری در تهران و هزینه آن

طراحی محیط اداری باید با توجه به اصول و ویژگی‌های خاصی انجام شود.

طراحی داخلی اداری در تهران و هزینه آن
کد خبر: 594811
|
۱۴۰۱/۱۱/۱۲ ۱۴:۴۵:۲۹

این مطلب اطلاعات کاملی درباره اقدامات شرکت طراحی اداری مطرح می‌کند.

شرکت طراحی اداری 

طراحی و چیدمان فضای اداری با تجهیزات مختلف، نیاز به اطلاعات تخصصی و آشنایی با اصول دکوراسیون دارد. طراحان دکوراسیون در شرکت طراحی اداری تمام سعی خود را می‌کنند تا با بهترین طراحی محیط اداری، بازدهی کارکنان را بالا ببرند. برای کسب اطلاعات دقیق درباره اقدامات بااهمیت شرکت طراحی ساختمان اداری این مطلب را تا آخر بخوانید. 

شرکت طراحی اداری به چه اصولی توجه می‌کند؟ 

طراحی محیط اداری نیاز به یک نقشه اولیه دارد که در آن، محل فضاهای مختلف در نظر گرفته شود. همچنین طراحی باید به شکلی انجام شود که نیازهای کسب و کارهای مختلف تامین شود. به همین دلیل طراحان با توجه به اصول زیر کار خود را انجام می‌دهند: 

  • توجه به طراحی داخلی بر اساس عملکرد کسب و کار 

اصل پراهمیت در طراحی داخلی اداری در تهران ، توجه به عملکرد کاربری هر کسب و کار است. طراحی مشاغل حمل و نقل، پزشکی، صنعتی، فرهنگی و ... نیازمند فضاسازی متفاوتی است. زیرا در هر کدام از این مشاغل، فعالیت‌های کارکنان تعیین کننده فضاهای مورد نیاز در محل کار است. 

  • فضای موجود در محیط اداری 

مساحت محیط اداری یکی دیگر از عوامل مهمی است که بر اقدامات طراحی ساختمان اداری تاثیر می‌گذارد. طراح سعی می‌کند متناسب با نیازهای هر کسب و کار، طراحی قسمت‌های مختلف ساختمان را انجام دهد. در یک ساختمان اداری هم واحدهای مختلف یک اندازه نیستند و با مساحت‌های مختلف طراحی می‌شوند تا بتوانند نیازهای کسب و کارهای مختلف را تامین کنند. 

  • در نظر گرفتن نور ساختمان 

برای طراحی داخلی اداری در تهران لازم است به نور ساختمان توجه شود. در کنار نور طبیعی که در ساختمان فراهم است، لازم است طراحی منابع نور هم انجام شود. زیرا نور کافی بر عملکرد صحیح کارکنان تاثیرگذار است. به همین دلیل طراح سعی می‌کند فضا را به شکلی طراحی کند که نور طبیعی زیادی وارد محیط شود و نور مصنوعی با هالوژن و چراغ و ... در قسمت‌های مختلف ساختمان طراحی شود. 

  • طراحی محیط ساکت 

محیط اداری نیازمند فضای ساکت و آرام است تا کارکنان بتوانند بدون دغدغه کارها را انجام دهند. اگر در طراحی ساختمان اداری به این ویژگی توجه نشود، نارضایتی کارکنان بالا می‌رود و احتمال موفقیت کسب و کار کاهش پیدا می‌کند. به همین دلیل طراح سعی می‌کند در نقشه‌کشی محیط اداری، فضاهایی را برای قرار دادن میز و صندلی کارکنان در نظر بگیرد که در جهت خیابان اصلی نبوده و دیوارها عایق و پنجره‌ها نیز دوجداره باشند. 

  • امنیت ساختمان 

امنیت از مقوله‌های مهم در طراحی ساختمان اداری است و ارتباطی به کوچک یا بزرگ بودن واحد اداری ندارد. لازم است شرایطی فراهم شود تا در مواقع اضطراری و خطر، کارکنان بتوانند به‌راحتی از محیط خارج شوند. همچنین تعبیه سیستم سرمایش و گرمایشی مناسب و تهویه محیط در طراحی داخلی اهمیت زیادی دارد. 

  • طراحی آینده‌نگرانه 

طراحی ساختمان اداری باید منطقی و کاربردی باشد و قابلیت تغییر در آینده را داشته باشد. به این ترتیب اگر کسب و کار شرکت گسترش یا تغییر کند، به‌راحتی می‌توان تغییراتی در ساختمان ایجاد کرد تا نیازهای جدید پوشش داده شود. با در نظر گرفتن طراحی آینده‌نگرانه در صورتی که کسب و کار دیگری جایگزین کسب و کار فعلی شود، می‌توان طراحی فضای اداری را تغییر داد و فضای اختصاصی ایجاد کرد.

  • طراحی مبلمان اداری 

مبلمان فضای اداری در طراحی ساختمان اداری تاثیر بسیاری دارد. لوازم اداری باید علاوه بر ماندگاری و دوام، زیبایی هم داشته باشند و بتوانند نیازهای کارکنان در محیط اداری را تامین کنند. به طور مثال صندلی ای که برای محیط کار مورد استفاده قرار می‌گیرد، باید قابلیت تنظیم ارتفاع داشته باشد، چرخ‌دار باشد و اصول ارگونومی در ساخت آن رعایت شود. اما آنچه یک شرکت طراحی اداری باید به آن توجه داشته باشد؛ استاندارد بودن ابعاد انواع مبلمان اداری است که با فاصله مناسب در کنار هم قرار بگیرند. 

طراحی داخلی اداری در تهران

طراحی داخلی از عواملی اصلی است که بر عملکرد و بهره‌وری کارکنان تاثیر می‌گذارد. اولین تاثیر طراحی داخلی، ساماندهی محیط است. با اجرای مناسب‌ترین طراحی داخلی، مشارکت کارکنان هم افزایش پیدا می‌کند و کار تیمی نیز نتیجه بهتری در پی خواهد داشت. 

به همین دلیل مدیران و سازمان‌هایی که قصد ارتقا بازدهی کارکنان و کسب و کار خود را دارند، به طراحی داخلی اداری اهمیت ویژه‌ای می‌دهند. 

طراحی ساختمان اداری

یکی از دغدغه‌های کارفرمایان طراحی داخلی اداری، هزینه آن است. به همین منظور لازم است، شرکت طراحی اداری قبل از هر چیز نوع کاربری ساختمان اداری را بداند. قبل از شروع پروژه با توجه به نیازها و درخواست‌های کارفرما، قیمت تقریبی طراحی اداری را تخمین زده و اعلام کند. 

به طور مثال؛ وقتی کارفرما چند واحد خریداری می‌کند و قصد تجهیز آن، برای اجاره دادن را دارد، نسبت به زمانی که می‌خواهد واحد اداری را برای کسب و کار خود تجهیز کند، نیاز به بودجه‌های متفاوتی دارد. 

شرکتی که مسئولیت طراحی اداری را به عهده می‌گیرد با ارائه مشاوره تخصصی و مدیریت هزینه به کارفرما کمک می‌کند با مناسب‌ترین هزینه، ساختمان اداری را تجهیز کند. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که قیمت طراحی داخلی ثابت نیست و عوامل متعددی هزینه آن را تغییر می‌دهند. 

هزینه طراحی داخلی اداری در تهران به تخصص و تجربه ی طراح بستگی دارد. قاعدتا طراح حرفه‌ای که کار خود را بدون نقص انجام می‌دهد، بابت ارائه خدمات هزینه بالاتری دریافت می‌کند. همچنین متراژ فضایی که قصد طراحی آن را داریم در تغییر میزان هزینه تاثیرگذار است. زیرا طراحی ساختمان اداری بزرگ‌تر نیاز به وقت بیشتری دارد.

طراحی یک ساختمان اداری مشخص کننده هویت و ویژگی‌های آن است. برای تجهیز یک ساختمان اداری، لازم است علاوه بر توجه به ساختار سازه و نمای بیرونی به نحوه طراحی داخلی هم توجه شود. این مطلب راهنمای کاملی درباره ی اصول طراحی داخلی اداری در تهران است. امیدواریم این اطلاعات برای شما مفید باشد. 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها