کد خبر: 590571
|
۱۴۰۱/۱۰/۱۸ ۱۰:۴۹:۰۱
| |

فروش انواع تجهیزات قالب بندی بتن

در ساختمان‌سازی‌ها ازجمله مهم‌ترین الزامات، ابزارهای وابسته به قالب‌بندی بتن هستد که طبیعتاً هرکدام نقش بسزایی در ساخت سازه‌ها دارند.

فروش انواع تجهیزات قالب بندی بتن
کد خبر: 590571
|
۱۴۰۱/۱۰/۱۸ ۱۰:۴۹:۰۱

گفتنی است که از انواع تجهیزات قالب‌بندی می‌توان به داربست چکشی ، سولجر، پین و گوه، شاقول قالب، واشر دولوله، میان بولت و... اشاره کرد. همان‌طور که می‌دانید، در حال حاضر به‌کارگیری از قالب‌بندی بتن به‌عنوان یکی از مراحل ساختان‌سازی‌ها استفاده می‌شود و با توجه به این‌که این نوع قالب‌بندی می‌تواند به مقاومت سازه‌ها کمک کند، در اکثر موارد به‌کار برده می‌شود. حال ما در این مطلب قصد داریم دربارۀ یکی از مهم‌ترین تجهیزات قالب‌بندی بتن قیمت قالب بتن یا داربست چکشی صحبت کنیم.

مهم‌ترین اجزای قالب‌بندی بتن

قبل از این‌که به بررسی داربست یا اسکافلد بپردازیم، اجازه دهید به اجزای مهم قالب‌بندی بتن اشاره کنیم که هرکدام نقش مؤثری در آماده کردن قالب‌بندی دارند:

  • بشی پانچ شده قالب

برای متصل کردن دو قالب عمود بر هم در بخش خارجی کاربرد دارد.

  • رزوه و مهره جک

این قطعه به بخش انتهایی لوله بیرونی جک سقفی جوش داده می‌شود.

  • بولت تسمه‌ای

اگر نیاز به اتصال قالب‌های سوراخ‌دار باشد، از این قطعه به‌کار گرفته می‌شود.

  • سولجر

برای کنترل فشار هیدرواستاتیکی بتن به قالب استفاده می‌شود.

  • کمپس

اگر نیاز به اتصال‌های محکم‌تر میان پنل‌های قالب بتن باشد، از بست قورباغه‌ای بهره می‌برند.

  • براکت

این قطعه برای متصل کردن دیوار و ستون در ارتفاع است.

  • دستک تیر

برای کنترل فشار جانبی تیرها و پوترها، این قطعه کاربردی است.

گفتنی است که این موارد فقط بخشی از تجهیزات داربست چکشی به‌عنوان قالب‌بندی بتن است که از دیگر ابزارها نیز می‌توان به واشر کاس، بولت عصایی، گیره قالب، پیچ تنظیم قابل رگلاژ و... اشاره کرد.

داربست چکشی چیست؟

همان‌طور که می‌دانید، داربست‌ها برای ساخت سازه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند و دسترسی به فضاهای دشوار را راحت‌تر می‌کنند. این نوع تجهیزات قالب‌بندی بتن به شکل لوله‌های طویل است که به‌کارگیری از آن‌ها کار ساخت‌وساز بهتر پیش می‌برد. ضمناً در نظر داشته باشید که شورینگ یا داربست چکشی علاوه‌بر موارد عنوان‌شده، بازدهی و راندمان کارها را نیز افزایش می‌دهد. از ویژگی‌های این نوع داربست می‌توان به مقاومت پایه‌های افقی اشاره کرد که البته در سایزهای مختلف به‌کار گرفته می‌شوند. ضمناً گفتنی است که نصب این سازه فوق‌العاده آسان است و با کیفیت عالی نیز در بازار قابل تهیه خواهد بود.

2

بهترین مزایای به‌کارگیری از داربست چکشی

به‌کارگیری از این نوع داربست به‌عنوان قالب‌بندی بتن، دارای مزیت‌هایی است که عبارت‌اند از:

  • اگر برای کفراژبندی سقف‌های قوسی شکل و غیرمسطح نیاز به داربست باشد، از این نوع به‌کار گرفته خواهد شد.
  • قطعات این داربست وزن پایینی دارند که به‌راحتی می‌توان آن را جابه‌جا کرد.
  • برای نصب داربست چکشی نیاز به مهارت خاصی نیست و افراد عادی هم می‌توانند انجام دهند.
  • برای نصب و حتی جداسازی این نوع قالب‌بندی بتن به استفاده از ابزار خاصی مانند آچار نیست نیست، چراکه به آسانی قابل باز و بسته شدن است.
  • این قالب‌بندی‌ها برای ارتفاع‌های مختلف کارآیی داشته و در این خصوص محدودیتی وجود ندارد.

نحوۀ خرید انواع تجهیزات قالب‌بندی بتن

مطمئناً ساخت‌وسازها بدون استفاده از تجهیزات قالب‌بندی امکان‌پذیر نخواهد بود و مجموعه‌ها برای این‌که بتوانند بهترین تجهیزات را خریداری کنند، باید به مراکز معتبر مراجعه کنند. به‌طورکلی برای این‌که بتوانید به کلیۀ تجهیزات قالب‌بندی بتن دسترسی داشته باشید، بهتر است که موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • توجه به وزن داربست از نکات حائز اهمیت است که باید بررسی شود. درواقع در پروژه‌های مختلف نیاز به داربست چکشی با وزن دلخواه است.
  • کیفیت قالب‌بندی بتن فوق‌العاده دارای اهمیت است، لذا باید به مراکزی مراجعه کنید که از قطعات مناسب و درجه‌یک برای داربست استفاده کرده‌است.
  • قیمت داربست نیز مهم است، لذا توصیه می‌کنیم که حتماً از مراکز فروش قیمت تجهیزات داربست را جویا شده تا بدون مشکل بتوانید از قیمت‌های پایین بهره ببرید.
  • کیفیت قطعات و تجهیزات داربست نیز بسیار مهم است، چراکه هر قطعه مقاومت قالب‌بندی بتن را تعیین می‌کنند، لذا در این خصوص نیز بررسی‌های لازم را انجام دهید.
  • گارانتی و ضمانت؛ حتماً از مراکزی به جهت خرید داربست چکشی بهره ببرید که ضمانت قطعات را در نظر گرفته باشد. در این صورت به‌طور کامل از خریدتان رضایت خواهید داشت.

بررسی قیمت تجهیزات قالب‌بندی بتن

برای تعیین قیمت قالب بتن باید به بررسی موارد مختلف مانند ابعاد، وزن، تعداد بولت‌ها و همچنین تجهیزات مختلف اتصالات قالب مانند پین، سجاق، گوه و... پرداخت. ضمن این‌که قالب‌ها در انواع مختلفی هستند که مهم‌ترین آن‌ها قالب چوبی، فایبرگلاس و پلاستیکی است که هرکدام قیمت‌های متفاوتی دارند. به‌طورکلی برای تهیۀ داربست چکشی به‌عنوان قالب‌بندی بتن باید به مراکز معتبر مراجعه کنید تا هم ازلحاظ کیفی و هم قیمتی، از بهترین شرایط بهره‌مند شوید.

ضمناً توجه داشته باشید که باید طبق نیاز اقدام به خرید قطعات قالب‌بندی بتن کنید، چراکه در هر وضعیت به جهت ساختمان‌سازی از انواع مختلف داربست و تجهیزات آن به‌کار گرفته می‌شود که انتخاب این مورد به‌طور مستقیم بر کیفیت و حتی قیمت محصولات اثرگذار خواهد بود. البته اگر در این خصوص نیاز به راهنمایی دارید، بهتر است که از افراد اهل فن و متخصص درخواست مشورت کنید تا درنهایت بتوانید بهترین قطعات را با قیمت مناسب تهیه کنید.

3

جمع‌بندی

امروزه ساخت‌وسازها بیشتر از گذشته شده‌است و نیاز مجموعه‌ها به انواع داربست مخصوصاً داربست چکشی افزایش یافته‌است که طبیعتاً برای خرید و استفاده از این موارد باید به بهترین مراکز مراجعه شود. ضمن این‌که قطعات به‌کاررفته در قالب‌بندی بتن، باید در شرایط ایده‌آل باشند تا بتوان با خیال راحت از چنین محصولاتی در پروژه‌های مختلف به‌کار گرفت.

توصیه می‌کنیم چنانچه نیاز به داربست به‌عنوان قالب بندی بتن دارید، حتماً به مجموعه‌های معتبر مراجعه کنید تا بتوانید از بهترین تجهیزات بهره‌مند شوید. گفتنی است که این روزها به دلیل افزایش استفاده از چنین روش‌هایی، مجموعه‌های ارائه‌دهندۀ این خدمات نیز افزایش یافته‌است که طبیعتاً باید از بهترین مراکز به‌کارگیری کنید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها