کد خبر: 399393
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۴ ۱۱:۱۴:۴۱
| |

قاضی‌زاده هاشمی نماینده مردم مشهد:

نظام توزیع دلال محور ما همیشه در شرایط خاص مشکل‌آفرین می‌شود

عضو هیأت‌رئیسه مجلس با بیان اینکه پرداخت وام یک میلیونی درواقع مسخره کردن مردم است، گفت: فقدان مدیریت برای تصمیم‌گیری و نظارت باعث شده تا نظام توزیع دلال‌محور ما در شرایط خاص مشکلاتی را برای کشور ایجاد و فشارهای زیادی را به مردم تحمیل کند.

نظام توزیع دلال محور ما همیشه در شرایط خاص مشکل‌آفرین می‌شود
کد خبر: 399393
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۴ ۱۱:۱۴:۴۱

اعتمادآنلاین| سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرایط خاص اقتصادی کشور به دنبال شیوع ویروس کرونا گفت: امروز کشور در وضعیت بغرنجی به سر می‌برد. قیمت جهانی نفت کاهش یافته و فروش نفت ما هم که پایین است و از سوی دیگر درآمدهای مردم پایین آمده و اخذ مالیات نیز مشکل شده و میزانش کاهش یافته و متعاقب آن دولت در تأمین بودجه‌اش با مشکل مواجه شده است.

وی افزود: موضوع دیگر بحث تولید و توزیع است که بر اثر شیوع ویروس کرونا این بخش نیز دچار مشکل شده و ما شاهد معضلاتی در این بخش نیز هستیم.

عضو هیأت‌رئیسه مجلس اظهار داشت: یک مشکل دیگر در کشور موضوع ضعف مدیریتی در بخش تصمیم گیری و نظارت است که مشکلاتی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به ویژه در حوزه توزیع کالا به وجود آورده است.

قاضی‌زاده خاطرنشان کرد: ما برخلاف بسیاری از کشورها که مشکلات کمبود ارزاق و کالاها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دارند، مشکلی در این زمینه نداریم و فقط در یکی دو هفته اول با مشکل مواجه شدیم. مشکل ما مشکل توزیع است که به دلیل فقدان مدیریت صحیح توزیع کالا در کشور به درستی انجام نمی‌شود و ما شاهد توزیع ناصحیح و هم چنین بالا رفتن قیمت کالاها هستیم.

وی افزود: امروز بیمارستان‌های ما به مرحله‌ای که نتوانند خدمات ارائه دهند نرسیده‌اند اما مشکل در نبود عدالت برای بهره‌مندی از خدمات است و مشکل اساسی ما اینجاست، والا بیمارستان‌های ما قادر به ارائه خدمات به همه اقشار هستند و ما در زمینه دارو هم با کمبود مواجه نیستیم.

عضو هیأت‌رئیسه مجلس اظهار داشت: ما هر وقت که در موضوعی با بحران مواجه می‌شویم، نظام توزیع دلال محور ما مشکلاتی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای مردم به وجود می‌آورد و ما شاهد افزایش غیر منطقی قیمت کالاها در کشور و احتکار آنها هستیم.

قاضی‌زاده خاطرنشان کرد: مدیریت بخش پولی در کشور ما با مشکلات جدی مواجه است و ما شاهد سوءاستفاده دلالان از این فضا و جابه‌جایی پول‌های کلان برای اهداف ناصحیح‌شان هستیم که به قصد دلالی و احتکار کالا این پول‌ها جابه‌جا می‌شود.

وی افزود: در قانون مبارزه با پولشویی آمده که باید پول‌هایی که با حجم بالا جا به جا می‌شوند رهگیری و منشأ و هدف از جا به جایی آنها مشخص شود اما این کار به دلیل ضعف مدیریت پولی در کشور ما محقق نمی‌شود و ما شاهد فعالیت دلالان در شرایط خاص هستیم.

عضو هیأت‌رئیسه مجلس با اشاره به پرداخت وام یک میلیون تومانی با سود 12 درصد اظهار داشت: پرداخت وام یک میلیونی با سود 12 درصد در واقع مسخره کردن مردم است و اگر بناست تسهیلاتی پرداخت شود، تسهیلات را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای تولید می‌دهند نه برای مصرف. به مردم باید بسته‌های حمایتی پرداخت شود تا بتوانند آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مصرف کنند.

قاضی‌زاده خاطرنشان کرد: از سوی دیگر بانک‌ها حاضر به پرداخت تسهیلات با سود 12 درصد نیستند و این کار در واقع وعده دادن به مردم و اذیت کردن آنهاست و در نهایت چیزی هم عادی مردم نخواهد شد.

وی افزود: امروز کارگران روزمزد ما در سیر نگه داشتن خود و خانواده‌شان با بحران جدی مواجه شده‌اند و باید حمایت لازم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از آنها به عمل آورد؛ چراکه در شرایط پیش آمده فعلی بیشترین آسیب‌ها متوجه این قشر از جامعه است.

عضو هیأت‌رئیسه مجلس در پایان گفت: باید گروه‌های مختلف بسیج شوند تا ارزاق به در اختیار اقشار ضعیف جامعه قرار گیرد و نیازهایشان برطرف شود. امروز مهمترین مسأله گرسنگی بخش عظیمی از جامعه است که باید این مشکل را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مرتفع کرد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها