کد خبر: 287877
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۴ ۲۰:۰۰:۰۰
| |

سرخط مهم‌ترین خبرهای اقتصادی/ ۴ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸

از تدوین سیاست‌های جدید ارزی برای تشویق صادرات تا واردات کالاهای اساسی با ارز نیمایی

تدوین سیاست‌های جدید ارزی برای تشویق صادرات، کالاهای اساسی با ارز نیمایی وارد می‌شود و آزادسازی صادرات تخم‌مرغ، منجر به کاهش زیان تولیدکنندگان می‌شود از جمله مهم‌ترین خبرهای اقتصادی امروز 4 اردیبهشت‌ماه بود.

از تدوین سیاست‌های جدید ارزی برای تشویق صادرات تا واردات کالاهای اساسی با ارز نیمایی
کد خبر: 287877
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۴ ۲۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| توهم ملتهب شدن بازار ارز برای چندمین بار رفع شد عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی، با بیان اینکه صفر کردن صادرات نفت توهم است، اعلام کرد: توهم بر هم خوردن بازار ارز و ملتهب شدن آن که مدام از آن صحبت می‌شد با مدیریت بانک مرکزی و اشراف آن بر بازار ارز برای چندمین بار رفع شد.

کالاهای اساسی با ارز نیمایی وارد می‌شود معصومه آقاپور، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تا یک ماه آینده ارز مورد نیاز واردات کالاهای اساسی از سامانه نیما تامین خواهد شد، اظهار داشت: این امر موجب می‌شود از قاچاق این کالاها به خارج کشور جلوگیری شود.

آزادسازی صادرات تخم‌مرغ، منجر به کاهش زیان تولیدکنندگان می‌شود ناصر نبی‌پور، رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران عنوان کرد: آزادسازی صادرات تخم مرغ، حاشیه ضرر و زیان تولیدکنندگان را کاهش می‌دهد.

آماده افزایش تولید نفت هستیم منابع آگاه در اوپک و منابع صنعتی اعلام کردند تولیدکنندگان عضو اوپک در منطقه خلیج فارس در پی تصمیم آمریکا برای پایان معافیت‌ها برای نفت ایران می‌توانند قدم پیش گذاشته و هر گونه کمبود عرضه را جبران کنند، اما اول باید وجود تقاضا را بررسی کنند.

80 درصد مخازن سدهای کشور پر شده است رضا اردکانیان، وزیر نیرو اعلام کرد: 80 درصد حجم مخازن سدها پر شده و شرایط خوبی برای تامین آب شرب و سایر مصارف به وجود آمده است.

عربستان نمی‌تواند جایگزین نفت ایران شود حسین امیری خامکانی نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس با بیان این که «عربستان نمی‌تواند جایگزینی برای نفت ما باشد»، عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود با قطع معافیت نفتی آمریکا به کشورها شاهد افزایش قیمت نفت باشیم. البته که در این وضعیت هم بعید است میزان خرید نفت ایران به صفر برسد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها