کد خبر: 282278
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۷ ۲۰:۱۰:۰۰
| |

سرخط مهم‌ترین خبرهای بین‌الملل/ ۱۷ فروردین‌ماه ۱۳۹۸

از طرح عراق برای نزدیکی ایران و عربستان تا اعلام زمان نشست سه‌جانبه رؤسای جمهوری ایران، روسیه و آذربایجان

کنترل کامل فرودگاه بین‌المللی طرابلس از سوی ارتش لیبی، اعلام سپاه به عنوان سازمان تروریستی توسط آمریکا و طرح «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق برای نزدیکی ایران و عربستان از جمله مهمترین خبرهای حوزه بین‌الملل بود.

از طرح عراق برای نزدیکی ایران و عربستان تا اعلام زمان نشست سه‌جانبه رؤسای جمهوری ایران، روسیه و آذربایجان
کد خبر: 282278
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۷ ۲۰:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| روزنامه گاردین با استناد به گزارشی از وال‌استریت ژورنال نوشت دولت ترامپ تلاش دارد در یکی دیگر از اقدامات خود که در راستای «کمپین فشار حداکثری» این کشور قرار دارد، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را به عنوان سازمانی تروریستی اعلام کند.

***

سخنگوی ارتش ملی لیبی اعلام کرد نیروهای وابسته به این ارتش کنترل کامل فرودگاه بین‌المللی طرابلس را به دست گرفته‌اند.

***

با وجود اینکه اجرای برگزیت به تعویق افتاده است، صدور گذرنامه‌های بریتانیایی بدون واژگان اتحادیه اروپا روی جلد آن آغاز شده است.

***

وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگو با شبکه سی‌بی‌اس اعلام کرد واشنگتن هرگز به عربستان اجازه نخواهد داد تبدیل به یک قدرت هسته‌ای شود تا آمریکا و اسرائیل را تهدید کند.

***

وزیر امور خارجه آذربایجان در مسکو اعلام کرد نشست سه‌جانبه بعدی رؤسای جمهوری ایران، روسیه و آذربایجان در نیمه ماه آگوست (اواخر مرداد ماه) در روسیه برگزار خواهد شد.

***

روزنامه «الخبر» الجزایر گزارش داد عبدالقادر بن صالح ، رئیس پارلمان الجزایر و معاذ بوشارب، رئیس مجلس مردمی ملی فردا ممکن است استعفا دهند.

***

یک منبع سیاسی عراقی نزدیک به «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر این کشور تاکید کرد که او قرار است در جریان سفر به ایران طرحی را برای نزدیک کردن دیدگاه‌ها میان ایران و عربستان ارائه دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها