کد خبر: 277765
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۹ ۱۹:۰۰:۰۰
| |

سرخط مهم‌ترین خبرهای بین‌الملل/ ۱۹ اسفندماه ۱۳۹۷

از اعتراضات ضددولتی مردم صربستان تا استقبال «برهم صالح» از سفر «حسن روحانی» به عراق

استقبال «برهم صالح» از سفر روحانی، اعتراضات ضددولتی مردم صربستان و تجمع هزاران تن در کاراکاس در حمایت از گوایدو مهم‌ترین خبرهای امروز حوزه بین‌الملل بود.

از اعتراضات ضددولتی مردم صربستان تا استقبال «برهم صالح» از سفر «حسن روحانی» به عراق
کد خبر: 277765
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۹ ۱۹:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| «برهم صالح» رییس‌جمهور عراق در آستانه سفر «حسن روحانی» به این کشور با اشاره به اینکه «منطقه به یک منظومه اقتصادی، سیاسی و امنیتی جدید نیازمند است» گفت: چنین منظومه‌ای بدون ایران به وجود نخواهد آمد. او در مورد موضع عراق در قبال فلسطین هم گفته «قضیه فلسطین مساله محوری در خاورمیانه است. ممکن نیست منطقه بدون حل مساله فلسطین و بدون اینکه حقوق ملت فلسطین به رسمیت شناخته شود به ثبات برسد.»

***

دیوید ساترفیلد ، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک به مسئولان لبنانی خبر داد تحریم‌های اعمال شده علیه ایران و حزب‌الله ثمربخش بوده است.

***

روزنامه استریت‌تایمز به نقل از یکی از مقامات دفاعی هند نوشت: «اوایل روز یکشنبه 10 مارس (19 اسفند) نیروهای پاکستانی اقدام به شلیک خمپاره و آتشباری در امتداد خط کنترل در کشمیر کردند که هند نیز اقدام به مقابله به مثل کرد.»

***

چندین هزار نفر از مردم صربستان در اعتراضات ضددولتی با محاصره کردن ساختمان تلویزیون ملی این کشور، خواستار آزادی بیشتر رسانه‌ها شدند.

***

رئیس‌جمهوری خودخوانده ونزوئلا در حالی برگزاری راهپیمایی گسترده در پایتخت این کشور را اعلام کرده که هزاران تن در خیابان‌های کاراکاس، پایتخت این کشور برای اعمال فشار بر رئیس‌جمهوری آن دست به تجمع زدند.

***

شورای اروپا با انتشار بیانیه‌ای از برگزاری کنفرانس بین‌المللی با موضوع سوریه و با ریاست اتحادیه اروپا و سازمان ملل در هفته جاری خبر داد.

***

یک منبع سیاسی در عراق اعلام کرد عادل عبدالمهدی ، نخست‌وزیر عراق قصد دارد به منظور تقویت روابط میان بغداد و اربیل، بررسی پرونده کرکوک و ممانعت از تنش میان حزب دموکرات و اتحادیه میهنی کردستان (دو حزب اصلی کرد در اقلیم کرستان عراق) به اربیل سفر کند.

***

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها