کد خبر: 277116
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۷ ۱۹:۱۰:۰۰
| |

سرخط مهم‌ترین خبرهای سیاسی/ جمعه ۱۷ اسفندماه ۱۳۹۷

از شدت گرفتن مخالفت‌ها با تصویب لوایح پالرمو و CFT تا تاکید به پرداخت بدهی سوریه به ایران

شدت گرفتن مخالفت‌های اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام با پیوستن به کنوانسیون‌های پالرمو و CFT، اعطای حمایت دیپلماتیک به نازنین زاغری از طرف دولت انگلستان و تاکید رییس کمیسیون امنیت ملی به پرداخت بدهی سوریه به ایران از جمله مهمترین خبرهای سیاسی امروز بود.

از شدت گرفتن مخالفت‌ها با تصویب لوایح پالرمو و CFT تا تاکید به پرداخت بدهی سوریه به ایران
کد خبر: 277116
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۷ ۱۹:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| سلام با سرخط خبرهای سیاسی اعتمادآنلاین ؛ امروز جمعه 17 اسفندماه با شما هستیم؛


انگلستان در اقدامی نادر با اعطای حمایت دیپلماتیک به نازنین زاغری این پرونده را از حالت کنسولی به مسئله‌ای میان دو کشور تبدیل کرد. برهمین اساس حمید بعیدی‌نژاد، سفیر ایران در انگلیس اعطای حمایت دیپلماتیک به نازنین زاغری را مخالف حقوق بین‌الملل دانست .

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس اعلام کرد که ایران می‌خواهد دولت سوریه و کردها وارد مذاکره شوند و این شرایط اکنون در حال مهیا شدن است. او همچنین تاکید کرده دولت سوریه بدهی عمده‌ای به ایران دارد و مسئولان جمهوری اسلامی ایران به لحاظ قانونی و شرعی باید این بدهی را به کشور بازگردانند.

کاظم جلالی، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان این که گزارشاتی به مقامات مسئول درباره دلایل گرانی‌های اخیر ارائه شده است، گفت: بخش زیادی از این گزارش‌ها طبقه‌بندی و محرمانه بوده که ما به مجلس و مسئولان کشور ارائه کرده‌ایم.

غیاث‌الدین طه‌محمدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته همدان گفت: مسئولیتم در کسوت نمایندگی ولی فقیه به اتمام رسیده و بسیار خوشحالم این امانت سنگین از دوشم برداشته شده و از رهبر معظم انقلاب سپاسگزارم.

آیت‌الله جوادی آملی با تاکید بر اهمیت حضور مردم بیان کرد: داشتن رهبر خوب یک طرف قضیه است، رهبر ولو علی بن ابی طالب(ع) باشد، مادامی که مردم در صحنه نباشند شکست قطعی است.

مصباحی‌مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ما برای دور زدن تحریم‌ها ناچاریم معاملات پوششی داشته باشیم ، گفت: «اگر ما کنوانسیون‌های پالرمو و CFT بپیوندیم باید دست از این داد و ستد‌ها برداریم. ما مصلحت نظام را ترجیح می‌دهیم نه هوا‌ و هوس‌ها را». احمد توکلی، عضو دیگر مجمع تشخیص مصلحت نظام هم در این باره گفته: « اگر FATF را نپذیریم شرایط بهتر می‌شود. اگر بپذیریم باید اطلاعات بدهیم و همه مجاری دور زدن تحریم را باید افشا کنیم. »

سیداحمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد با اشاره بیانیه گام دوم گفت: هرکسی که از این سند و آرمان تخلفی کند و برخلاف این سند، مسیر، جریان و حزب دیگری را تعیین کند، خائن به ظهور حضرت امام زمان (عج) است . کاظم صدیقی هم در خطبه‌های امروز نماز جمعه تهران با تاکید براینکه رهنمود مقام معظم رهبری کشتی‌ها را از طوفان دریا به ساحل می‌رساند گفته: جز امام زمان (عج) نظیری برای ایشان نمی‌توانید پیدا کنید. این بیانیه از جای دیگر می‌جوشد و یک اکسیر است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها