کد خبر: 272907
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۴ ۱۸:۵۰:۰۰
| |

سرخط مهم‌ترین خبرهای بین‌الملل/ ۴ اسفندماه ۱۳۹۷

از دیدار وزرای دفاع آمریکا و ترکیه تا نپذیرفتن لغو تحریم تسلیحاتی عربستان از سوی آلمان

دیدار وزرای دفاع ترکیه و آمریکا و گفت‌وگو در مورد سوریه، سفر رهبر کره شمالی به ویتنام در راستای دیدار با رئیس‌جمهور آمریکا و بسته شدن سه گذرگاه کلیدی ونزوئلا پس از خروج «خوان گوایدو» مهم‌ترین خبرهای حوزه بین‌الملل هستند.

از دیدار وزرای دفاع آمریکا و ترکیه تا نپذیرفتن لغو تحریم تسلیحاتی عربستان از سوی آلمان
کد خبر: 272907
|
۱۳۹۷/۱۲/۰۴ ۱۸:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| آلمان لغو تحریم تسلیحاتی عربستان را با وجود درخواست انگلیس نپذیرفت و از تولیدکنندگان تسلیحات از جمله شرکت راین‌متال آلمان انتقاد کرد.

***

مایک پمپئو در مصاحبه با شبکه تلموندو در اظهاراتی مداخله‌جویانه عنوان کرد: آمریکا آماده است تا نه فقط از ونزوئلایی‌ها بلکه از شهروندان کوبا و نیکاراگوئه نیز «در جنبشی به سمت دستیابی به یک وضعیت سیاسی بهتر» حمایت کند.

***

طبق گزارش‌های رسانه‌ای، رهبر کره شمالی طی روزهای آتی سفر خود به ویتنام در راستای دیدار با رئیس‌جمهوری آمریکا، آغاز خواهد کرد.

***

متجاوزان سعودی در ادامه نقض آتش‌بس الحدیده بیمارستان «الکویت» در این شهر را به صورت گسترده بمباران کردند.

***

«حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه و «پاتریک شاناهان» وزیر دفاع موقت آمریکا در مقر پنتاگون درباره عملیات نابودی داعش در سوریه و نگرانی ترکیه درباره حمایت واشنگتن از کردها گفت‌وگو کردند.

***

وزیر خارجه پاکستان در نامه‌ای به رئیس شورای امنیت تاکید کرد: رویکرد هند «تهدید مستقیم» صلح منطقه‌ای و جهانی است. این مقام پاکستانی توجه جهان را به سمت «وخامت شرایط امنیتی» منطقه‌ای حاصل از «استفاده از زور توسط هند» علیه پاکستان معطوف کرد.

***

پس از خروج «خوان گوایدو» رهبر مخالفان ونزوئلا از این کشور و نقض حکم ممنوع‌الخروجی خود، دولت ونزوئلا اعلام کرد که سه گذرگاه کلیدی در مرز با کلمبیا را مسدود کرده است.

***

دونالد ترامپ ، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که «کلی نایت کرافت» سفیر کنونی این کشور در کانادا، گزینه نمایندگی ایالات متحده در سازمان ملل است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها