کد خبر: 270105
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۴ ۱۹:۱۰:۰۰
| |

سرخط مهم‌ترین خبرهای بین‌الملل/ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷

از ذخیره 300 میلیون دلاری داعش تا اظهارنظر جوزپه کونته درباره مهاجران

رد شدن طرح پیشنهادی عربستان از سوی اسرائیل، اظهارنظر مشاور دفتر پادشاهی عربستان درباره سفر ظریف به بیروتف عربستان سعودی در لیست سیاه کمیسیون اروپا، ذخیره 300 میلیون دلاری داعش، نپذیرفتن حضور پایگاه نظامی خارجی در خاک عراق از سوی عادل عبدالمهدی و اظهارنظر جوزپه کونته درباره مهاجران مهم‌ترین خبرهای امروز بین‌الملل بودند.

از ذخیره 300 میلیون دلاری داعش تا اظهارنظر جوزپه کونته درباره مهاجران
کد خبر: 270105
|
۱۳۹۷/۱۱/۲۴ ۱۹:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند که نخست‌وزیر این رژیم طرح پیشنهادی عربستان سعودی برای سازش در خاورمیانه را که در پایان جنگ اسرائیل علیه نوار غزه در سال 2014 مطرح شد، رد کرد.

***


مشاور دفتر پادشاهی عربستان پس از سفر به لبنان در باره سفر «محمدجواد ظریف» وزیر خارجه کشورمان به بیروت گفت: مسیر ایران از مسیر عربستان متفاوت است و تعارض و رقابتی وجود ندارد.

***


کمیسیون اروپا نام عربستان سعودی را به لیست سیاه کشورهایی افزود که گفته می‌شود به دلیل اهمال در کنترل منابع مالی تروریسم و پولشویی، تهدیدی برای اتحادیه اروپا محسوب می‌شوند.

***

سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد: شبه‌نظامیان داعش از یک ذخیره مالی پنهانی 300 میلیون دلاری برخوردار هستند که می‌توانند از آن برای اجرای عملیات‌هایشان و تأمین مالی حملات جدید علیه غرب استفاده کنند.

***

«عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق در جریان دیدار با پاتریک شاناهان، وزیر دفاع موقت آمریکا در بغداد اعلام کرد: حضور هیچ پایگاه نظامی خارجی در خاک عراق را نمی‌پذیریم.

***


«جوزپه کونته» نخست‌وزیر ایتالیا تاکید کرد: شرکای اتحادیه اروپا منطق ملی‌گرایانه خود را دنبال می‌کنند. این‌ در حالی است که باید درباره مسائل مختلف از جمله مهاجران همبستگی و موضع یکسانی اتخاذ کنند.

***

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها