کد خبر: 265458
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۷ ۱۸:۰۰:۰۰
| |

سرخط مهم‌ترین خبرهای اقتصادی/ ۷ بهمن‌ماه ۱۳۹۷

از کمبود 600 هزار واحدی مسکن در کشور‌ تا نرخ تورم 20.6 درصدی دی‌ماه

تصمیمی برای سهمیه‌بندی بنزین در مجلس گرفته نشده است‌، حقوق بازنشستگان کمتر از 2.5 میلیون سال آینده همسان می‌شود، کمبود 600 هزار واحد مسکونی در کشور و 86 برابر شدن صادرات کالاهای غیرنفتی پس از انقلاب از جمله مهم‌ترین خبرهای اقتصادی امروز بودند.

از کمبود 600 هزار واحدی مسکن در کشور‌ تا نرخ تورم 20.6 درصدی دی‌ماه
کد خبر: 265458
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۷ ۱۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| تصمیمی برای سهمیه‌بندی بنزین در مجلس گرفته نشده است ‌ علی لاریجانی، رییس مجلس درباره وضعیت بنزین گفت: نمایندگان تاکنون درمورد سهمیه‌بندی بنزین در سال آینده تصمیمی نگرفته‌اند و نقل‌قول‌ها در این زمینه صحیح نیست.

نرخ تورم دی‌ماه 20.6 درصد شد ‌ مرکز آمار ایران نرخ تورم کل کشور در دی‌ماه امسال را 20.6 درصد اعلام کرد.

حقوق بازنشستگان کمتر از 2.5 میلیون سال آینده همسان می شود ‌ سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 98 از مصوبه این کمیسیون برای تعیین پاداش پایان خدمت مقامات، رؤسا و مدیران دستگاه‌های اجرایی خبر داد و گفت: این مبلغ حداکثر معادل 7 برابر حداقل حقوق و مزایا در ازای هر سال خواهد بود. به گفته او مقرر شد همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در سال 98 برای کسانی که کمتر از 2.5 میلیون تومان دریافتی دارند در اولویت اجرا قرار گیرد.

کمبود 600 هزار واحد مسکن در کشور ‌ فرج‌الله رجبی، عضو کمیسیون عمران مجلس نیاز سالانه کشور به 900 هزار واحد مسکونی را یادآور شد و گفت: در سال‌های اخیر هر سال 300 هزار واحد ساخته شده که به معنای کمبود 600 هزار واحدی و یا 70 میلیون مترمربع مسکن در کشور است.

39 درصد تسهیلات قرض الحسنه به کارکنان بانک‌ها رسید ‌ آمار بانک مرکزی نشان می‌دهد در حالی که 168 هزار جوان در صف دریافت وام ازدواج قرار دارند، بانک‌ها در استفاده از منابع قرض‌الحسنه دچار انحراف شده‌ و برخلاف سهمیه‌های ابلاغی بانک مرکزی، حدود 39 درصد از تسهیلات قرض‌الحسنه را به کارکنان خود پرداخت کرده اند.

86 برابر شدن صادرات کالاهای غیرنفتی پس از انقلاب ‌ وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: صادرات کالاهای غیرنفتی ایران در سال 1396 به 46 میلیارد و 900 میلیون دلار رسید در حالی که این رقم در آخرین سال حکومت پهلوی، 540 میلیون دلار بود که رشد 86 برابری را نشان می‌دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها