سرخط خبرهای ۲۶ دی ۱۳۹۷؛

از آمار بالای دختران زیر 18 سال بیوه تا آمار سارقان حرفه‌ای کشور

ازدواج زیر 18 ساله‌ها، سارقان حرفه‌ای کشور، مصرف گل در دانش‌آموزان و تک‌دفترچه‌ای شدن بیمه‌

از آمار بالای دختران زیر 18 سال بیوه تا آمار سارقان حرفه‌ای کشور
کد خبر: 261797
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۶ ۱۸:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ کامیل احمدی پژوهشگر اجتماعی با بیان اینکه 17 درصد از ازدواج‌های کشور مربوط به دختران زیر 18 سال است، گفت: 14 هزار کودک بیوه زیر 18 سال در کشور وجود دارد.

سردار ایوب سلیمانی، جانشین فرمانده ناجا گفت: بنابر آمارهای ما حدود 200 هزار نفر سارق حرفه‌ای در سراسر کشور حضور دارند که بین 60 تا 65 درصد از سرقت‌ها از سوی این افراد انجام می‌شود.

رئیس کارگروه کاهش تقاضای اعتیاد کمیته مبارزه با مواد مخدر مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌گوید: مصرف گل در بین دانش‌آموزان افزایش پیدا کرده است و وزارت آموزش و پرورش هم در این زمینه بسیار بسته عمل می‌کند. هنوز راهکار و برنامه جدی برای پیشگیری آسیب‌های اجتماعی در مدارس وجود ندارد.

رضا جعفری رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: میزان مستمری مددجویان بهزیستی در بهترین حالت هم به اندازه درآمد کودکان کار نیست تا بتوان از حضور آنها در خیابان‌ها جلوگیری کرد و به تحصیل آنها کمک کرد.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به طرح رفع همپوشانی‌های بیمه برای افراد چند دفترچه‌ای گفت: این طرح در حال اجراست؛ شاید در این مقطع برخی افراد 2 دفترچه داشته باشند ولی زمانی که اعتبار دفترچه‌شان تمام شود، در زمان تمدید باید یکی را انتخاب کنند.

رییس پلیس پایتخت با تکذیب طرح «پولی شدن معابر» گفته ما در بحث طرح ترافیک و الحاق زوج و فرد به طرح ترافیک نیز عنوان کردیم که اگر قرار است اتفاقی بیفتد باید کار کارشناسی و بررسی شود و اینکه یک چیزی مطرح شود و کسی بیاید ذهنیت خود را مطرح کند، منطقی به نظر نمی‌آید.

رییس پلیس پیشگیری ناجا اعلام کرد: در آینده نه چندان دور امکان ویدئو کنفرانس برای دادگاه‌ها برقرار خواهد شد تا متهمین برای این منظور نیاز به تولید سفر نداشته باشند و به این شیوه با همه استانداردهای جهانی همگام شویم. با این روش قضات به کمک ویدئو کنفرانس سوالات خود را از متهمان و شاهدان می‌پرسند و اعلام نظر می‌کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها