کد خبر: 259399
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۹ ۲۰:۰۰:۰۰
| |

سرخط مهم‌ترین خبرهای اجتماعی/ ۱۹ دی‌ماه ۱۳۹۷

از دستگیری 193 سارق در پایتخت تا معرفی دومین مخدر پرطرفدار در ایران

دستگیری 193 سارق حرفه‌ای، وجود 4000 متکدی در تهران، گل دومین مخدر پرطرفدار و بیمه دانشجویان مهم‌ترین خبرهای اجتماعی امروز بودند.

از دستگیری 193 سارق در پایتخت تا معرفی دومین مخدر پرطرفدار در ایران
کد خبر: 259399
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۹ ۲۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ در اجرای ششمین مرحله از طرح دستگیری سارقان حرفه‌ای که پیش از ظهر چهارشنبه در مقر مرکزی پلیس آگاهی تهران برگزار شد 193 نفر دستگیر شدند.

عیسی فرهادی، فرماندار تهران با اشاره به اینکه در پایتخت 4000 متکدی وجود دارد گفته: از میان چهار هزار متکدی در ایران، 2000 نفر کودک و از میان کودکان حدود 1400 نفر از اتباع بیگانه هستند، اما فراموش نشود تنها 30 درصد این افراد نیازمند هستند و مابقی به این کار معتاد شده‌اند.

آزاده اولیایی، پژوهشگر و کارشناس پیشگیری اعتیاد با اشاره به اینکه گل دومین ماده پرطرفدار معتادان است گفت: برخی از مراجعه کنندگان تصور می کردند فرزندشان گیاه پرورش می‌دهد و نتیجه‌اش این است که بیشتر مصرف کنندگان «گل» دانش‌آموزان و دانشجویان باشند.

علی موحدی راد، دادستان زاهدان با تاکید بر این که پرونده حریق مدرسه اسوه حسنه این شهر در حال گذراندن مراحل قانونی است گفته: براساس نظر کارشناسان رسمی قوه قضائیه، میزان مسئولیت مدیر آموزشگاه و مدیران آموزش و پرورش ناحیه دو زاهدان و دیگر خاطیان مشخص شد.

بر اساس بخشنامه جدید بیمه دانشجویان چنانچه دانشجو صرفاً به تحصیل اشتغال داشته و تحت تکفل قانونی پدر و یا مادر باشد، بهره‌مندی او از خدمات درمانی سازمان تامین اجتماعی به تبع والدین، همزمان با بیمه دانشجویی با رعایت سایر شرایط مقرر امکان‌پذیر خواهد بود.

مهشید رابطیان فوق تخصص روانپزشکی کودک و نوجوان می‌گوید تحقیر، بی‌توجهی و سرخوردگی نه تنها موجب تاخیر در تکلم و کسب مهارت‌های تولید صدا در کودکان می‌شود بلکه آن‌ها را از برقراری تعاملات اجتماعی باز می‌دارد.

رئیس پلیس پایتخت اعلام کرد هر گونه تغییر در نحوه اجرای طرح ترافیک و زوج و فرد باید به گونه‌ای باشد که مردم را دچار مشکل نکرده و علاوه بر آنکه سبب کاهش آلودگی هوا می‌شود به تسهیل در عبور و مرور نیز کمک کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها