کد خبر: 258757
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۷ ۱۹:۱۰:۰۰
| |

سرخط مهم‌ترین خبرهای بین‌الملل/ ۱۷ دی ۱۳۹۷؛

از کودتای ناکام در گابن تا بازداشت اساتید دانشگاه سودان

کودتای ناکام در گابن، درخواست غرامت اسرائیل از کشورهای عربی، سرمایه‌گذاری 38 میلیارد دلاری در ترکیه و بازداشت اساتید دانشگاه خارطوم در سودان از جمله مهم‌ترین سرتیتر خبرهای بین‌الملل امروز بودند.

از کودتای ناکام در گابن تا بازداشت اساتید دانشگاه سودان
کد خبر: 258757
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۷ ۱۹:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| بعد از انتشار اخباری درباره کودتا در گابن ، دولت این کشور از دستگیری کودتاچیان خبر داد و اعلام کرد که اوضاع تحت کنترل است.

***

رژیم صهیونیستی به بهانه دارایی‌های بجامانده از یهودیانی که پس از اشغال اراضی فلسطین در سال 1948 و جنگ اعراب- اسرائیل مجبور به ترک کشورهای خود شدند، از ایران و کشورهای عربی درخواست غرامتی 250 میلیارد دلاری کرد.

***

اردوغان در جریان مراسم افتتاح کارخانه پپسی در ایالت مانیسا با اشاره به جذب 38 میلیارد دلار سرمایه خارجی گفت که کشورش امن‌ترین کشور برای سرمایه‌گذاری است.

***

فوزی برهوم، سخنگوی جنبش حماس در واکنش به تصمیم تشکیلات خودگردان فلسطین برای خروج کارکنان خود از گذرگاه مرزی رفح گفت: محمود عباس با این کار قصد دارد بندهای «معامله قرن» آمریکا را اجرا کند.

***

به گزارش رویترز، مقامات امنیتی سودان روز یکشنبه تعدادی از اساتید دانشگاه خارطوم را به دلیل شرکت در تظاهرات ضد دولتی بازداشت کردند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها