کد خبر: 255495
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۸ ۲۱:۲۰:۰۰
| |

سرخط مهم‌ترین خبرهای اجتماعی/ ۸ دی‌ماه ۱۳۹۷

از تجمع دانشجویان علوم و تحقیقات تا رتبه چهارم ایران در فرار مغزها

تجمع دانشجویان دانشگاه آزاد، اظهارات معاون فرهنگی قوه قضاییه درباره فضای مجازی، رتبه چهارم ایران بین کشورهای جهان در فرار مغزها و... از مهم‌ترین خبرهای اجتماعی امروز بودند.

از تجمع دانشجویان علوم و تحقیقات تا رتبه چهارم ایران در فرار مغزها
کد خبر: 255495
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۸ ۲۱:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ در پی وقوع حادثه مرگبار اتوبوس دانشگاه آزاد، امروز جمعی از دانشجویان واحد علوم و تحقیقات در محل این دانشگاه تجمع کرده و با سر دادن شعار‌هایی خواستار استعفای برخی مسئولان دانشگاه آزاد شدند.

حجت الاسلام هادی صادقی معاون فرهنگی قوه قضاییه معتقد است: تمام کارهایی که در فضای مجازی مانند تلگرام صورت می گیرد، مجرمانه نیست، هم کارهای خوب و هم کارهای مجرمانه در آن انجام می شود، باید سواد رسانه ای مردم را بالا برد، فضای مجازی را نمی توان تعطیل کرد.

بهرام صلواتی عضو هیات علمی موسسه مطالعات مدیریت جامع و تخصصی جمعیت کشور می‌گوید: برخلاف باور عموم، ایران بالاترین رتبه فرار مغزها در جهان را ندارد، آمارهای موجود نشان می‌دهد ایران پس از هند، فیلیپین و آمریکا- کانادا، رتبه چهارم را در فرار مغزها دارد.

در آخرین گزارش‌ها درباره شکاف جنسیتی کشورها، ایران در بین 144 کشور در جایگاه صد و چهلم برابری جنسیتی قرار گرفت.

شهناز سجادی دستیار ویژه در امور حقوق شهروندی معاونت امور زنان و خانواده با انتقاد از رد طرح ممنوعیت ازدواج دختران کمتر از 13 سال گفت: وقتی یک دختر 12 ساله به اجبار پدر شوهر می‌کند به دلیل اینکه رضایتی در آن ازدواج ندارد، صحت این ازدواج به لحاظ حقوقی و شرعی دارای مشکل است.

در جدیدترین گزارشی که از وضعیت درآمدی استان تهران در هشت ماهه ابتدایی سال جاری منتشر شده، پایتخت حدود 26 هزار میلیارد تومان درآمد عمومی داشته که 93 درصد آن را مالیات‌ها تشکیل داده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها