کد خبر: 253382
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۱ ۲۰:۱۰:۰۰
| |

سرخط مهم‌ترین خبرهای اجتماعی/ ۱ دی ماه ۱۳۹۷

از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در سال آینده تا اولویت‌های استاندار جدید پایتخت

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در سال آینده، اولویت‌های استاندار جدید پایتخت، وجود چهار میلیون زن سرپرست خانوار، نامه وزیر بهداشت به معاون اول رییس‌جمهوری و اعلام اعتبار نداشتن کارت ملیِ متقاضیان کارت هوشمند از هفته آینده عنوان‌های مهم خبرهای اجتماعی امروز بودند.

از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در سال آینده تا اولویت‌های استاندار جدید پایتخت
کد خبر: 253382
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۱ ۲۰:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| حقوق بازنشستگان در سال آینده چقدر افزایش پیدا می‌کند؟ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان مطالبه بر حقی است و تفاوتی ندارد هر کسی چه سالی بازنشسته شده باشد، گفت: در قوانین به این موضوع تاکید شده و باید به سمت اجرای آن برویم. به گفته او همسان‌سازی به 30 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

اولویت‌های استاندار جدید پایتخت چیست؟؛ استاندار تهران در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان به تشریح اولویت‌های خود در جهت توسعه استان تهران پرداخت و با اشاره به نرخ 12.2 درصدی بیکاری در سطح استان گفت: باید از همه ظرفیت‌ها برای ایجاد اشتغال استفاده کنیم. لذا از این پس مدیریت بانک‌ها باید در جلسات حضور پیدا کنند، چرا که بانک‌ها ابزار کار ما هستند.

ایران 4 میلیون زن سرپرست خانوار دارد؛ معصومه ابتکار معاون رییس‌جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: چهار میلیون زن سرپرست خانوار در کشور وجود دارد که نیاز دارند به درآمد خود متکی و دارای استقلال مالی باشند. به گفته ابتکار افزایش مهارت‌های زندگی زنان توسط آموزش و پرورش و دانشگاه در داشتن زندگی موفق کمک و آنها را از آسیب‌های اجتماعی دور می‌کند.

مواد اولیه پایه پلیمری ملزومات ضروری پزشکی هم جزء اقلام استراتژیک محسوب شوند؛ وزیر بهداشت در نامه‌ای به معاون اول رییس‌جمهوری با اشاره به نوسانات ارزی اخیر و افزایش قابل ملاحظه قیمت خرید مواد اولیه، درخواست کرد مواد اولیه پایه پلیمری ملزومات ضروری پزشکی نیز جزو اقلام استراتژیک محسوب شوند.

کارت ملی متقاضیان کارت هوشمند از هفته آینده اعتبار ندارد؛ سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور اعلام اینکه برای تمدید مهلت دریافت کارت هوشمند ملی برنامه‌ای نداریم، گفت: افرادی که فاقد کارت هوشمند ملی هستند، هر چه زودتر برای دریافت کارت هوشمند ملی اقدام کنند و این زمان را به پایان سال موکول نکنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها