کد خبر: 658318
|
۱۴۰۳/۰۲/۰۶ ۱۹:۱۵:۰۰
| |

این تصاویر از سحر دولتشاهی و سایر بازیگران جعلی است

ساخت تصاویر جنجالی از سحر دولتشاهی، گوگوش، ترانه علیدوستی، احسان علیخانی و… از جمله مواردی است که در مدت اخیر مورد سواستفاده قرار گرفته است.

این تصاویر از سحر دولتشاهی و سایر بازیگران جعلی است
کد خبر: 658318
|
۱۴۰۳/۰۲/۰۶ ۱۹:۱۵:۰۰

با پیشرفت تکنولوژی و ورود هوش مصنوعی به زندگی ما، بسیاری اتفاقات با کمترین زمان ممکن در حال انجام است. به راحتی می‌توان صدای هرکسی را روی صدای شخص دیگری قرار داد، تصاویر افراد را بدون هیچ زحمتی و با بهترین کیفیت، روی شخص دیگری سینک کرد و حتی با آن فیلم ساخت.

به گزارش پارسینما، تکنولوژی‌های جدید، جدا از کمک به بشر، جنبه تاریک و ترسناکی هم دارد که سریال «آینه سیاه» پیش‌تر به خوبی هشدار این اتفاقات را بهمان داده بود. هوش مصنوعی علاوه بر مزایا، مشکلات زیادی هم دارد که نمونه آن سخت شدن تمیز کردن واقعیت از جعلیات است و باید تلاش کنیم در دنیای دیجیتالی امروز هرچیزی را سریع باور نکنیم.

اخیراً تعداد زیادی از پیج‌های زرد نیز با استفاده از محبوبیت هنرمندان، چهره آن‌ها را با تصاویر خصوصی افراد دیگر که جنجال آفرین باشد، جابه‌جا می‌کنند و مخاطبان بی‌خبر از همه جا هم آن‌ها را باور می‌کنند. این صفحات از طریق ساخت این تصاویر پرحاشیه به تبلیغاتی نظیر مرکز لاغری و فروش قرص‌های گوناگون می‌پردازند. ساخت تصاویر جنجالی از سحر دولتشاهی، گوگوش، ترانه علیدوستی، احسان علیخانی و… از جمله مواردی است که در مدت اخیر مورد سواستفاده قرار گرفته است.

 

جعلی

 

البته این داستان منحصر به ایران نیست، مدتی پیش نیز ساخت تصاویر فیک از تیلور سوئیف روی بدن یک پورن استار، جنجال زیادی به پا کرد و کار به جایی رسید که کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای خواستار رسیدگی سریع شبکه‌های مجازی در انتشار محتوا‌های جعلی شد.

در صنعت موسیقی ایرانی هم مدتی است که مد شده تعدادی از خواننده‌های جدید، در ابتدا ترانه خود را با صدای هایده و مهستی منتشر می‌کنند تا با استفاده از علاقه مردم به این دو‌ خواننده فقید، ترانه خود را وایرال کنند.

به هرحال با وجود اتفاقات پیش رو در دنیای دیجیتالی آینده، نمی‌توان از آن فرار کرد. کاری که از دست ما برمی‌آید بالا بردن علم و اطلاعاتمان و باور نکردن هر خبر و تصویری در صفحات مجازی است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها