کد خبر: 657442
|
۱۴۰۳/۰۱/۲۸ ۱۵:۳۴:۰۳
| |

سینما اعتماد:

امروز مخاطب وقت ندارد سریال ببیند وگرنه ما در تمام سال سریال داریم

قائم مقام معاون سیما گفت: آن زمان که خیابان‌ها برای یک سریال خلوت می‌شد زمانی بود که مخاطب برای تلویزیون وقت می‌گذاشت.

امروز مخاطب وقت ندارد سریال ببیند وگرنه ما در تمام سال سریال داریم
کد خبر: 657442
|
۱۴۰۳/۰۱/۲۸ ۱۵:۳۴:۰۳

نشست خبری گزارش برنامه‌های نوروز و ماه رمضان امروز با حضور مسئولان تلویزیون در سالن کوثر برگزار شد.

به گزارش سینما اعتماد، در این نشست سلیم غفوری، قائم مقام معاونت سیما در پاسخ به این پرسش خبرنگار اعتماد که چرا سریال‌های تلویزیون همچون گذشته خیابان‌ها را خالی نمی‌کند و چرا دیگر کارگردانان صاحب نام تمایلی به همکاری با صداوسیما ندارند گفت: معتقدم فضای رسانه در کشور و دنیا تغییر کرده و دیگر تلویزیون تنها مرجع نیست که توقع داشته باشیم خیابان‌ها با یک سریال خلوت شود. آن زمان که خیابان‌ها برای یک سریال خلوت می‌شد زمانی بود که مخاطب روزی سه ساعت وقت خود را به تلویزیون اختصاص می‌داد امروز این وقت بین پلتفرم‌ها، شبکه‌های اجتماعی، موبایل‌ها تقسیم می‌شود و این بخشی از وقت مخاطب را می‌گیرد.

او گفت: این موضوع در تمام دنیا اتفاق می‌افتد و فقط مختص ایران نیست امروز شبکه‌ای در دنیا نداریم که ۸۵ درصد مخاطب داشته باشد. یک زمانی بود که روزنامه‌ها تیراژشان به یک میلیون می‌رسید ولی الان به زور ۱۰۰هزار تیراژ می‌شود چرا که مردم از بسترهای دیگر برای کسب اطلاعات و سرگرمی استفاده می‌کنند.

غفوری همچنین درباره عدم تمایل کارگردانان شناخته شده برای همکاری با صداوسیما گفت: امروز دو تن از مهمترین کارگردانان شاخص ابراهیم حاتمی‌کیا و داوود میرباقری با تلویزیون کار می‌کنند و اینگونه نیست که بگوییم کارگردانان صاحب نام با تلویزیون کار نمی‌کنند.

ضمن اینکه فرایند تولید سریال طولانی است و مربوط به امروز و فردا نمی‌شود.

او همچنین در پاسخ به این پرسش که تلویزیون بعد از نوروز و ماه رمضان برای مخاطبان چه برنامه‌ای دارد گفت: خیلی از برنامه‌های نوروزی از شبکه‌ها ادامه پیدا می‌کند و این قول را می‌دهیم که امسال آنتن تلویزیون تا پایان سال با برنامه‌ریزی از سریال خالی نماند.

 همچنین به نقل از ایسنا،‌ طبق اعلام رییس مرکز تحقیقات صداوسیما، سریال «نون خ» با حدود ۴۱/۵درصد پرمخاطب‌ترین بوده است. سریال «زیرخاکی» ۲۴/۹ درصد، سریال «هفت سر اژدها» با ۲۲/۵ درصد و برنامه «محفل» به عنوان پرمخاطب‌ترین برنامه افطاری با ۲۷/۹ و به دنبال آن «زندگی پس از زندگی» با ۲۷/۱ درصد پربیننده‌ترین برنامه‌های رمضانی محسوب می‌شوند.

برنامه‌های سیمای استان‌ها هم با ۱۴ درصد مخاطب و برنامه «ماه خدا» هم با ۹ درصد مخاطب بیشترین مخاطب را داشته‌اند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها