کد خبر: 623781
|
۱۴۰۲/۰۴/۳۱ ۰۷:۴۹:۱۳
| |

سهراب سپهری گران‌ترین اثر حراج تهران؛ نقاشی آیدین آغداشلو جنجالی شد

قیمت نقاشی آغداشلو در فضای مجازی سوژه شده و بسیاری قیمت آن را نجومی و افسانه‌ای دانسته‌اند.

سهراب سپهری گران‌ترین اثر حراج تهران؛ نقاشی آیدین آغداشلو جنجالی شد
کد خبر: 623781
|
۱۴۰۲/۰۴/۳۱ ۰۷:۴۹:۱۳

هفدهمین دوره از حراج تهران با ارایه ١١٠ اثر برگزار شد و اثر سهراب سپهری به عنوان گران‌ترین اثر حراج ثبت شد.

به گزارش سینما اعتماد به نقل از ایسنا، ۱۱۰ اثر در این دوره از حراج به فروش گذاشته شدند. در میان هنرمندانی که در این حراج آثاری از آنان ارایه شده بود نام سهراب سپهری، مارکو گریگوریان، صداقت جباری، نصرالله افجه‌ای، محمود زنده رودی، جعفر روح بخش، محمود احصایی، عباس کیارستمی، منیر فرمانفرماییان، و… دیده می‌شد.

اثری از احمدرضا احمدی شاعری که به تازگی درگذشته است در این حراج به فروش گذاشته شده بود. این اثر ١۴٠١ خلق شده بود. این اثر در نهایت ٣٠٠ میلیون تومان چکش خورد. پیش‌بینی شده بود که این اثر ۶٠ تا ٨٠ میلیون به فروش خواهد رفت.

گرانترین اثر حراج تهران اثری بدون عنوان از سهراب سپهری بود که حدود ١٣۴٠ خلق شده است. این اثر در نهایت ٢١ میلیارد و ٣٠٠ میلیون تومان چکش خورد. پیش‌بینی شده بود که این اثر بین ١٧ تا ١٩ میلیارد تومان به فروش برسد.

اثر بدون عنوان و تک نسخه از عباس کیارستمی که چاپ شده در کتاب پنجره رو به حیاط است نیز در این حراج به فروش گذاشته اما این اثر در نهایت به فروش نرفت.

اما اثر دو لته‌ای از آیدین آغداشلو که سال ١٣٩۵ خلق شده بود نیز به فروش گذاشته شد. این اثر در نهایت ٨ میلیارد تومان فروخته شد که این قیمت در فضای مجازی سوژه شده و بسیاری قیمت آن را نجومی و افسانه‌ای دانسته‌اند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها