کد خبر: 621998
|
۱۴۰۲/۰۴/۱۹ ۲۳:۱۰:۲۹
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

هنرمندی که نورچشمی نبود؛ به مناسبت زادروز ناصر تقوایی با صحبت‌های بهروز وثوقی و بهرام بیضایی + تصاویر دیده نشده

تاریخ سینمای ایران مدیون وجود و حضور ناصر تقوایی است.سینماگری که قدرت درک بسیار بالایی از سینما دارد و همین نکته او را در جایگاه منحصربه‌فردی در سینما نشانده است. البته بیش از هر چیزی، ‌فیلم‌های این فیلم‌ساز گواهی بر این مدعا است.

هنرمندی که نورچشمی نبود؛ به مناسبت زادروز ناصر تقوایی با صحبت‌های بهروز وثوقی و بهرام بیضایی + تصاویر دیده نشده
کد خبر: 621998
|
۱۴۰۲/۰۴/۱۹ ۲۳:۱۰:۲۹

تینا جلالی - یکی از مهم‌ترین کارگردانان سینمای ایران امروز دیده به جهان گشود ، فیلسماز بی‌بدیلی که بخشی ازمهم‌ترین تاریخ سینمای ایران مدیون وجود و حضور اوست. سینماگری که قدرت درک بسیار بالایی از سینما دارد و همین نکته او را در جایگاه منحصربه‌فردی در سینما نشانده است. البته بیش از هر چیزی، ‌فیلم‌های این فیلم‌ساز گواهی بر این مدعا است.

اینکه ناصرتقوایی الان کجاست و چه می‌کند، خود رنج عظیمی برای دوستداران و اهالی سینماست و زمان مناسبی هم برای پرداخت می‌طلبد اما ما امروز به بهانه زادور (19 تیر)این هنرمند فرهیخته چند فریم عکس کمتر دیده شده از او  انتخاب کردیم که متعلق به دوران جوانی این هنرمند است . 

13627_ss92-04-442

زمانی بهروز وثوقی درباره این کارگردان گفت: ناصر تقوایی یکی از بهترین کارگردانان ایران است. جلال مقدم و ناصر تقوایی کارگردانانی بودند که کارشان را می‌دانستند و امتیاز بزرگی که داشتند این بود که رهبری بازیگر را خوب انجام می‌دادند و من از این دو خیلی یاد گرفتم. افتخار می‌کنم که در فیلم «نفرین» در کنار ناصر عزیز بودم. کار نکردن ایشان برای سینمای مملکت ما یک ضایعه است.

ناصر+تقوایی+در+جوانی

به گزارش سلام سینما ، بهرام بیضایی فیلمساز برجسته روزگاری درباره تقوایی گفته بود: بزرگداشت هر فیلمسازی یادآوری کار اوست با نمایش فیلم هایش، یا نو کردن آن فیلم‌ها، یا فراهم آوردن امکان کار برای او. امکانی که در کشور ما گه گاه از کسانی گرفته و به کسانی بخشیده شده. تقوایی هرگز نورچشمی نبود و خودش هم زدوبند نمی‌دانست و احترام به سینمای جدی به او اجازه  سرهم بندی نمی‌داد و در نتیجه محبوب پولسازان نبود.

او می‌گوید: قلم به مزدانی که در معتبرترین مجلات سینمایی کشور جشن به هم خوردن یکی از فیلم‌های مرا گرفته بودند، نوشتند تقوایی و بیضایی خودشان نمی‌خواهند فیلم بسازند و غلط از ایشان بود. هیچ فیلمسازی نیست که نخواهد فیلم بسازد ولی هستند فیلمسازانی که به احترام فکر و فرهنگ نخواهند در لجنی فرو روند که سینمای پاکیزه‌ی ایران از آن در می‌آید.

images (1)

 

ناصر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها