کد خبر: 621342
|
۱۴۰۲/۰۴/۱۵ ۱۴:۰۰:۰۰
| |

وزیر میراث فرهنگی:

غم ما بیش از شادی ما است/ برگزاری برنامه‌های شادی‌محور که تولید شادی دارند می‌تواند دوقطبی‌ها را کم کند

وزیر میراث فرهنگی گفت: متأسفانه می‌توان گفت غم ما بیش از شادی ما است؛ شاید به دلیل آنکه کسانی که در زمینه تولید آثار حزن‌انگیز فعالیت می‌کردند حرفه‌ای بودند و بهتر می‌توانستند کار کنند این در حالی است که تولیدکنندگان شادی پیشاپیش متهم می‌شوند

غم ما بیش از شادی ما است/ برگزاری برنامه‌های شادی‌محور که تولید شادی دارند می‌تواند دوقطبی‌ها را کم کند
کد خبر: 621342
|
۱۴۰۲/۰۴/۱۵ ۱۴:۰۰:۰۰

عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درباره برگزاری رویداد «مهمونی ۱۰ کیلومتری» در پایتخت و کلان‌شهرهای دیگر به مناسبت عید غدیر گفت: شخصاً طرفدار اقدامات رویدادمحور هستم به ویژه برنامه‌های شادی‌آوری که مردم به واسطه آن بهانه‌ای پیدا کنند که در صحنه اجتماعی حضور پیدا کنند و نشاط در میان آن‌ها و جامعه افزایش پیدا کند. در این راستا تا جایی که بتوانیم در مجموعه وزارتخانه نیز تلاش می‌کنیم این اقدامات را دنبال کنیم و برنامه‌ریزی لازم را برای گسترش آنها انجام دهیم.

به گزارش مهر وی با تاکید بر اینکه شادپیمایی «مهمونی ۱۰ کیلومتری» برنامه و ایده بسیار خوبی است، بیان کرد: سال گذشته در این رویداد حاضر شدم و شخصاً شاهد فضای نشاط‌آور این جشن بودم که برنامه‌های بسیار خوبی در آن تدارک دیده شده بود. امسال نیز برنامه‌ریزی در سطح ملی و گسترده انجام گرفته و به نظر می‌رسد نتیجه بسیار خوبی رقم خواهد خورد.

وزیر میراث فرهنگی با اشاره به اینکه همه ما برای برگزاری هرچه بهتر این جشن مسئولیت داریم، اظهار کرد: قطعاً از تمام توانمندی‌ها استفاده می‌شود تا این جشن خاطره خوبی برای مردم رقم بزند.

ضرغامی با بیان اینکه اضافه شدن رویدادهای شادی‌آور و نشاط افزا به آئین‌های مذهبی کشور اتفاق بسیار خوب و مبارکی است، تاکید کرد: ما باید این مسیر را دنبال کنیم؛ شادی و غم ما باید تناسب و توازن داشته باشد. متأسفانه می‌توان گفت غم ما بیش از شادی ما است؛ شاید به دلیل آنکه کسانی که در زمینه تولید آثار حزن‌انگیز فعالیت می‌کردند حرفه‌ای بودند و بهتر می‌توانستند کار کنند این در حالی است که تولیدکنندگان شادی پیشاپیش متهم می‌شوند؛ به طوری که اگر کسی تولید شادی و نشاط می‌کند پیش از هر چیز با علامت‌های سوال مواجه می‌شود و از او می‌پرسند که این چه بود که گفتید و این چه کاری بود که کردید!؟

وی یادآور شد: بنابراین باید میان غم و شادی تعادل ایجاد کنیم تا حال و هوای بهتری در جامعه داشته باشد.

ضرغامی در پاسخ به این سوال که آیا برگزاری چنین رویدادهایی به رفع دوقطبی‌ها در میان مردم کمک خواهد کرد؟، اظهار کرد: حتماً برگزاری چنین برنامه‌هایی که تولید شادی دارند می‌تواند دوقطبی‌ها را کم کند و حتماً به رفع آن کمک می‌کند؛ این رویدادها مردم ما را در مناسبت‌های شاد گرد هم می‌آورد تا همه در یک شادی ملی شریک شوند. بنابراین برگزاری این شادپیمایی‌ها حتماً در برطرف کردن آسیب‌های گذشته مؤثر است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها