کد خبر: 619288
|
۱۴۰۲/۰۴/۰۳ ۱۶:۱۰:۱۶
| |

سیدعزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی:

مفقود شدن فرش‌های سعدآباد به وزارت میراث‌فرهنگی ربط ندارد و مربوط به نهادهای دیگر است

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تاکید کرد که فرش‌های سعدآباد باید پیدا شود، نفیس و غیرنفیس ندارد.

مفقود شدن فرش‌های سعدآباد به وزارت میراث‌فرهنگی ربط ندارد و مربوط به نهادهای دیگر است
کد خبر: 619288
|
۱۴۰۲/۰۴/۰۳ ۱۶:۱۰:۱۶

سیدعزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی درباره پرونده فرش‌های مفقودی سعدآباد (ساختمان حافظیه) گفت:‌ پرونده مفقود شدن فرش‌های ساختمان حافظیه در سعدآباد به وزارت میراث‌فرهنگی ارتباطی ندارد، اما موضوع اموال عمومی است، فرش و غیرفرش، نفیس و غیر نفیس ندارد، بیت‌المال یک ریال هم اهمیت دارد باید پیدا شود و حفظ شد.

به گزارش ایرنا، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اظهار داشت:‌ من فرش‌های مفقودی سعدآباد را قبلا هم رویت نکرده بودم، الان هم اطلاع دقیقی از روند پرونده ندارم که چه اتفاقی برای این فرش‌ها افتاده است. فقط اینکه این اتفاق در این دو سال در دوره مسئولیت ما نیفتاده است، این مدت نه فرشی دزدیده شده نه فرشی جابه‌جا شده است، همه چیزهایی که می‌شنویم برای پیش از دولت سیزدهم است.

ضرغامی توضیح داد: مفقود شدن فرش‌های سعدآباد به وزارت میراث‌فرهنگی ربط ندارد و مربوط به نهادهای دیگر است، که این فرش‌ها را در اختیار داشتند، البته دستگاه های نظارتی همچنان در حال بررسی هستند که این فرش‌ها کجاست؟ در حال حاضر هم بیش از این اطلاعی ندارم.

وی گفت: البته به خاطر علاقه خودم از حراست وزارت میراث‌فرهنگی خواستم موضوع را تا انتها و دقیق پیگیری و گزارش کند که نتیجه این پرونده چه می‌شود و این فرش‌ها کجاست و دست کیست.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها