کد خبر: 618570
|
۱۴۰۲/۰۳/۳۰ ۱۸:۴۰:۰۰
| |

هشدار یک روزنامه اصولگرا به برهم خوردن کنسرت‌ها؛ یک بار برای همیشه این معضل حل شود

روزنامه جام جم نوشت: بی‌شک وقت آن فرا رسیده که یک‌بار برای همیشه نقشه راه واحدی برای برگزاری برنامه‌های هنری به‌ویژه کنسرت‌ها نوشته شود و همه مسئولان اعم از انتظامی، هنری، سیاسی و‌... ملزم به رعایت آن باشند.

هشدار یک روزنامه اصولگرا به برهم خوردن کنسرت‌ها؛ یک بار برای همیشه این معضل حل شود
کد خبر: 618570
|
۱۴۰۲/۰۳/۳۰ ۱۸:۴۰:۰۰

روزنامه جام بر لزوم فراهم آوردن لوزام شادی مردم تاکید کرده و نسبت به برهم خوردن کنسرت‌ها هشدار داده است.

روزنامه جام جم با طرح این سوال که «آیا ‌کنسرت‌ها ‌بازهم تعطیل می‌شود؟» نوشت: ما با گروهی روبه‌روییم که باید هرچه سریع‌تر برای آنها یک برنامه‌‌ریزی درست و هدفمند انجام داد:گروه اول خارج نشین هستند که همواره از هر آب گل‌آلودی برای ماهیگیری استفاده می‌کنند و مهم‌ترین چالش روزشان آرامش و آسایش در ایران است.  گروه دوم نیز ساده‌لوحانی هستند که تحت عناوینی چون جو زده، مخالف، تندرو و ... در جامعه معرفی می‌شوند. این افراد در مسیر فکری رسانه‌های خارجی معاند و پیرو بدون جیره و مواجب دستورات آنها هستند. آنها نیز به‌نوعی دیگر دشمن مردم هستند که ادعا می‌کنند با اقدام‌های نامتعارف در مسیر حمایت از مردم گام برداشته‌اند.

این روزنامه افزوده است: باید بپذیریم شروع پرشور فعالیت سینماها، تئاترها و کنسرت‌هایی که این روزها به سرعت بلیت‌شان فروخته می‌شود و مردم سراسر کشور با شوق وصف‌ناپذیر دل به آنها دوخته‌اند، به مذاق برخی خوش نمی‌آید. آنها از این‌که هنرمندان برای اجرای برنامه داوطلب می‌شوند، غمگینند. از این‌که سالن‌های کنسرت، تئاتر، سینما و‌... پر می‌شوند، زجر می‌کشند. آنها نمی‌توانند شادی را برای مردم ببینند، پس بر مسئولان لازم عینی است تا با یک شیوه قانونی بر این ترفند فائق آیند. نباید فراموش کنیم که تعطیلی برنامه‌های هنری از‌جمله کنسرت‌ها به ضرر اهالی هنر و مردم است چون فرصت‌های شادی اجتماعی را از بین می‌برد و بذر افسردگی را در جامعه می‌پراکند و در چنین جامعه‌ای است که نارضایتی اوج می‌گیرد و فرصت‌طلبان به سمت ناهنجاری‌ها خیز بر‌می‌دارند.

جام جم تاکید کرده است: متاسفانه آنچه ما در عمل می‌بینیم این‌که با نقصان قانونی در برخورد با قانون‌شکنان روبه‌روییم و لازم است در این خصوص برنامه‌ریزی جدی صورت گیرد. بی‌شک وقت آن فرا رسیده که یک‌بار برای همیشه نقشه راه واحدی برای برگزاری برنامه‌های هنری به‌ویژه کنسرت‌ها نوشته شود و همه مسئولان اعم از انتظامی، هنری، سیاسی و‌... ملزم به رعایت آن باشند. نقشه راهی که وظایف یک هنرمند، مجری، تالار، ماموران انتظامی و حتی مردم کاملا شفاف در آن قید شده باشد و ضمانت اجرایی ویژه‌ای نیز برای متخلفان آن طراحی شود. فراموش نکنیم ساز ناکوک معاندین این بار علیه کنسرت‌هاست و اگر برای آن راه‌حلی نداشته باشیم این امکان وجود دارد که دایره نفوذش را به بخش‌های دیگر بگستراند. زنگ خطری که حالا باید  شنیده شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها