کد خبر: 609199
|
۱۴۰۲/۰۲/۰۴ ۱۷:۴۹:۰۵
| |

زنانی که درسینمای ایران موهای سر خود را تراشیدند+ عکس

کد خبر: 609199
|
۱۴۰۲/۰۲/۰۴ ۱۷:۴۹:۰۵

سینمادیلی نوشت: زنانی که موهایشان را تراشیدند

 

سی (5)

 

مونس در سرب/ فریماه فرجامی

فریماه فرجامی در این فیلم نقش مونس را بازی می‌کند که یکی از ماندگارترین شخصیت‌های زن سینمای ایران است. شخصیت مونس در فیلم «سرب»، تیفوس دارد و کارگردان برای باورپذیرشدن این نقش، به همراه گریمور، به این نتیجه رسیدند که موی فرجامی را از ته بتراشند.

 

 

 

سی (3)

میترا در زندان زنان/ رویا نونهالی

منیژه حکمت در پایان دهه هفتاد سراغ سوژه‌ای رفت که یک تابوشکنی تمام عیار در سینمای ایران بود. رویا نونهالی بازیگر نقش میترا و شخصیت اصلی فیلم است و رویا تیموریان هم بازیگر نقش رییس زندان به نام طاهره یوسفی است. میترا تن به قوانین نمی‌دهد و به همین خاطر با کوتاه شدن موی سر و حبس در سلول انفرادی تنبیه می‌شود.

 

 

 

سی (4)

شاپور در شنای پروانه/ پانته‌آ بهرام

زنی که موهایش را از ته تراشیده و در جایی از فیلم می‌گوید این هیبت و شمایل به خاطر در امان بودن از مردهاست. بازی پانته‌آ بهرام در نقش شاپور شنای پروانه، غافلگیر کننده بود و مورد تحسین اهالی رسانه و منتقدان قرار گرفت. محمد کارت در روزهای رونمایی فیلم، از اشتیاق بهرام برای ایفای نقش شاپور نوشت: «وقتی توی فیلمنامه نوشته شده شاپور، زنی که سرش از ته تراشیده شده. برای تغییر و گریم سنگین، نه توی کارش نبود و با اشتیاق گفت: عااالیه بررریم که بزنیمو بترکونیم»

 

 

 

سی (6)

زیبا در قاتل و وحشی/لیلا حاتمی

اگرچه اسفندماه سال گذشته مدیران ارشاد اعلام کردند با اکران بین‌الملل «قاتل و وحشی» موافقت شده و تهیه‌کننده مجاز به نمایش این فیلم در خارج از کشور است، اما همچنان اکران داخلی فیلم بلاتکلیف است. لیلاحاتمی دراین فیلم نقش مادری را بازی می‌کند که گرفتار یک باند مخوف گنگستری شده و برای نجات جان خود و دخترش باید بجنگد.

 

 

سی (1)

سیمین در دسته دختران/ فرشته حسینی

سیمین دختری خرمشهری است که بعد از حمله عراقی‌ها به شهرشان تصمیم می‌گیرد پا به پای دیگر مردان بجنگد. برادران سیمین در خط مقدم نبرد با بعثی‌ها هستند و سیمین از پدرش برای رفتن به معرکه جنگ، سیلی می‌خورد. او اما با دسته دختران همراه می‌شود و در شبی که تصمیم می‌گیرند به دل دشمن بزنند؛ در حرکتی اعتراضی موهای سرش را می‌تراشد. فرشته حسینی بازیگر نقش سیمین «دسته دختران» درباره این نقش گفته ‌است: «سیمین یک دختر معمولی بوده که داشته زندگی‌اش را می‌کرده و بعد جنگ شده، شاید اولش جوگیر می‌شود اما از یک جایی به بعد، قلب و ذهن و روحش درگیر جنگ می‌شود.»

 

 

رویا تیموریان

سی (2)

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها