کد خبر: 605952
|
۱۴۰۲/۰۱/۱۹ ۱۹:۵۰:۳۲
| |

روزنامه کیهان:

سینمای شبه‌روشنفکری خودکشی کیومرث پوراحمد را ستوده است!

روزنامه کیهان نوشت: پوراحمد و جعفری‌راد سابقه همکاری با مجله «فیلم» را هم دارند. مجله فیلم (فیلم امروزِ کنونی) ازجمله مبلغان اصلی سینمای شبه‌روشنفکری در ایران بوده است. سینمایی که در اغلب موارد به یأس و بی‌معنایی زندگی «تقدس» می‌بخشد!

سینمای شبه‌روشنفکری خودکشی کیومرث پوراحمد را ستوده است!
کد خبر: 605952
|
۱۴۰۲/۰۱/۱۹ ۱۹:۵۰:۳۲

روزنامه کیهان دلنوشته هوشنگ گلمکانی، سردبیر مجله سابق فیلم در سوگ کیومرث پوراحمد را «ستودن خودکشی» تعبیر کرده و مدعی شده «سینمای شبه‌روشنفکری» که مجله فیلم از مبلغان آن بوده، به یاس و بی‌معنایی زندگی تقدس می‌بخشد.

به گزارش کیهان، سردبیر مجله مروج سینمای سیاه شبه‌روشنفکری خودکشی کیومرث پوراحمد را ستوده است! کیومرث پوراحمد دومین سینماگر ایرانی است که طی ماه‌های اخیر اقدام به خودکشی کرده و فوت نموده است. دی‌ماه سال قبل هم محسن جعفری‌راد، مستندساز هم با اقدام به خودکشی دار فانی را وداع گفت. اما نکته قابل‌توجه این است که هر دو این سینماگرها، سابقه همکاری با مجله «فیلم» را هم دارند. مجله فیلم (فیلم امروزِ کنونی) ازجمله مبلغان اصلی سینمای شبه‌روشنفکری در ایران بوده است. سینمایی که در اغلب موارد به یأس و بی‌معنایی زندگی «تقدس» می‌بخشد! در این جهت هم دو سینماگر با سابقه همکاری با این نشریه خودکشی کرده‌اند و سردبیر همین نشریه، اقدام کیومرث پوراحمد را به نوعی تحسین می‌کند و خودش هم به نومیدی و بی‌معنایی زندگی‌اش اعتراف می‌کند!

این روزنامه در پایان نوشته است: کیومرث پوراحمد با اینکه در دهه‌های 60 و 70 آثار ملی و مردمی چون «قصه‌های مجید» را می‌ساخت اما در سال‌های اخیر، از تولید آن نوع سینما فاصله گرفته بود و به تولید فیلم‌های شبه‌روشنفکرانه رو آورده بود. همان سینمایی که بطن آن، یأس و سیاهی تقدیس می‌شود و خودکشی، اختتامیه همان نوع سینماست.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها