کد خبر: 602534
|
۱۴۰۱/۱۲/۲۴ ۱۶:۵۰:۴۷
| |

روایتی از رایزنی عباس کیارستمی برای رفع ممنوع‌الکاری علیرضا زرین‌دست

در ۶ ماهی که بیکار در خانه نشسته بودم حتی یک نفر به من زنگ نزد و تنها کسی که به سراغم آمد کیارستمی بزرگ و بامعرفت بود.

روایتی از رایزنی عباس کیارستمی برای رفع ممنوع‌الکاری علیرضا زرین‌دست
کد خبر: 602534
|
۱۴۰۱/۱۲/۲۴ ۱۶:۵۰:۴۷

به مناسبت تولد علیرضا زرین دست موزه سینما بخش هایی از صحبت هایی این فیلمبردار شناخته شده را منتشر کرد .

به گزارش اعتمادآنلاین، زرین‌دست در بخش هایی از گفت وگوی خود بیان کرد: در دوره‌ای ممنوع الکاری ۶ ماه داشتم یادم می آید کیارستمی به من زنگ زد و گفت یک فیلمبردار خلاق می خواهم و من سه نفر را به او معرفی کردم اما انتخابشان نکرد و از خود من خواست تا همکاری کنم. به او گفتم مدتی است ممنوع الکار هستم و او در صحبت با آقای بهشتی از مدیران وقت آن زمان مشکل ممنوع الکاری من را حل کرد و درواقع رفاقت بزرگی در حق من کرد که در نهایت برای فیلمبرداری «کلوزآپ» با او همکاری کردم که خوشبختانه اتفاق های خوبی برای فیلم افتاد و امروز در بسیاری از کلاس های  آموزشی این فیلم نمایش داده می شود.

زرین دست با بیان اینکه لطف زنده یاد عباس کیارستمی را هیچ وقت فراموش نمی کند، گفت: در همان ۶ ماهی که بیکار در خانه نشسته بودم حتی یک نفر هم به من زنگ نزد تا بپرسد روزگار من چگونه می گذرد و این موضوع بسیار من را آزرده کرده بود و تنها کسی که به سراغم آمد کیارستمی بزرگ و بامعرفت بود.

وی در پایان یادآور شد: آشنایی من با کیارستمی به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان زمانی که تیتراژ فیلم رشید را می‌ساخت، برمی گردد. برای همکاری با او به دیدنش در پاسگاه پلیس ژاندارمری جاجرود رفتم، زیرا او دو هفته در آنجا کشیک بود و نمی توانست بیرون بیاید که در نهایت باهم همکاری کردیم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها