کد خبر: 599819
|
۱۴۰۱/۱۲/۰۹ ۱۳:۵۳:۴۸
| |

به بهانه سالروز اسکار «جدایی نادر از سیمین»

چرا پیش‌بینی‌ اصغر فرهادی محقق نشد؟

این کارگردان برگزیده اسکار پیش‌بینی‌ خاصی از میزان استقبال از فیلمش داشت که دقیق نبود .

چرا پیش‌بینی‌ اصغر فرهادی محقق نشد؟
کد خبر: 599819
|
۱۴۰۱/۱۲/۰۹ ۱۳:۵۳:۴۸

۱۱ سال قبل در چنین روزهایی اصغر فرهادی برای فیلم «جدایی نادر از سیمین» اسکار بهترین فیلم خارجی زبان را گرفت و برای اولین بار این جایزه را به فهرست افتخارات بین‌المللی سینمای ایران اضافه کرد؛ این کارگردان برگزیده اسکار که چند سال بعد نیز برای «فروشنده» اسکار گرفت، پیش‌بینی‌ خاصی برای «جدایی نادر از سیمین» داشت.

به گزارش ایسنا، اصغر فرهادی در اوایل سال ۹۰ همزمان با اکران عمومی فیلم «جدایی نادر از سیمین » در ایران طی گفت وگویی به نکته قابل توجهی اشاره کرده بود. او پیش بینی کرده بود که این فیلم، فیلمی نباشد که به اندازه فیلم‌های قبلی (درباره الی) بتواند، تماشاگر خارج از ایران را با خود همراه کند اما به گفته خودش در عمل خلاف این اتفاق افتاد.

وی در پاسخ به اینکه چرا پس در میان تماشاگران خارجی مورد استقبال قرار گرفته و جایزه خرس طلای برلین را می‌گیرد،مطرح کرده بود: «اگر می‌گویم فیلمی ایرانی‌تر است، منظورم این نیست که هضم و فهمش برای غیر ایرانی‌ها غیر ممکن باشد. تا قبل از نمایش فیلم در برلین تصور می‌کردم که این فیلم فیلمی نیست که به اندازه‌ی فیلم‌های قبلی بتواند تماشاگر خارج از ایران را با خودش همراه کند، ولی در عمل خلاف این ثابت شد.»

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها