کد خبر: 595869
|
۱۴۰۱/۱۱/۱۸ ۱۴:۲۰:۱۴
| |

واکنش هیات مدیره و کانون کارگردانان به توهین ابوالقاسم طالبی و بهروز افخمی:

از اظهارنظر بی‌شرمانه‌تان عذرخواهی کنید!

پاسخ انتقاد توهین و تهدید نیست!

هیات مدیره خانه سینما در حمایت از خانواده سینمای ایران از صداوسیما خواست تا عذرخواهی کند.

از اظهارنظر بی‌شرمانه‌تان عذرخواهی کنید!
کد خبر: 595869
|
۱۴۰۱/۱۱/۱۸ ۱۴:۲۰:۱۴

صحبت های دور از ادب بهروز افخمی و ابوالقاسم طالبی در برنامه هفت  بی پاسخ نماند و با واکنش های منفی زیادی در فضای مجازی مواجه شد. در همین راستا  هیات مدیره خانه سینما در حمایت از خانواده سینمای ایران از صدا و سیما خواست تا عذر خواهی کند.

به گزارش اعتمادآنلاین به نقل از روابط عمومی خانه سینما، هیات مدیره خانه سینما نوشت: اظهار نظر بی شرمانه و خارج از عرف و اخلاق عمومی در یک  برنامه ی تلویزیونی  نسبت به زنان فرهیخته ی سینمای ایران، در کنار تهدید یکی از مدیران سازمان سینمایی به محرومیت از فعالیت سینماگرانی که در جشنواره  فیلم فجر شرکت نکرده اند ، رویه ای ست که پاسخ انتقاد رادرتوهین و تهدید جستجو می کند.  

در زمانی که بحران سینمای ایران هر روز  ابعاد گسترده تری بخود می گیرد، این اظهار نظر های بی منطق، هیچ راه حلی برای عبور از بحران‌ها پیشنهاد نمی کند.

خانه سینما (جامعه ی اصناف سینمای ایران ) در حمایت از تمامی اعضا خود، می خواهد تا صدا و سیما نسبت به انتشار  این برنامه از زنان سینماگر عذرخواهی کرده و سازمان سینمایی نیز به جای تهدید سینماگران به راه حل های واقعی برای عبور از رکود سینمای ایران بیاندیشد.

این مضحکه را تعطیل کنید!

همچنین  کانون کارگردانان نوشت: کانون کارگردانان سینمای ایران پخش این جملات سخیف و به دور از ادب و اخلاق، در حق زنان و دختران شریف سینما که الهام بخش جهانیان بوده و هستند و خصوصاً پیشکسوتان این عرصه را به شدت محکوم کرده و استوار در کنار آنان با هر عقیده و تفکری ایستاده است.

ما بر این باوریم که چنانچه ذره ای اعتقاد والتزام به باورهای دینی و اخلاقی نزد مدیران و تصمیم گیرندگان صداوسیما باقی مانده باشد ، هر چه زودتر می بایست بابت این‌توهین و هتک حرمت از بانوان سینمای ایران به نحو شایسته و مقتضی عذرخواهی شده و به جهت جلوگیری از تکرار اینگونه موارد که در برنامه ضد سینمایی «هفت» مسبوق به سابقه بوده و از زبان مهمان‌ها و گاه مجریان این برنامه درباره اهالی سینما اظهار شده و می‌شود، نسبت به تعطیلی این مضحکه  تصمیم عاجل اتخاذ شود.»

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها