انتقاد کیهان از ساخت فیلم و سریال با موضوع «قصاص»:

سینماگران «بی‌سواد» احکام اسلام را از روی تعصب می‌بینند

روزنامه کیهان نوشت: به نظر می‌آید این سینماگران بیشتر تحت تاثیر تبلیغات و پروپاگاندای رسانه‌های بیگانه و کم‌سوادی خودشان هستند که بدون مطالعه و تحقیق و صرفا از روی تعصب و احساسات، تنها از یک زاویه نخ نما شده و کلیشه‌ای به این مقوله مهم از احکام اسلامی می‌پردازند.

سینماگران «بی‌سواد» احکام اسلام را از روی تعصب می‌بینند
کد خبر: 595506
|
۱۴۰۱/۱۱/۱۷ ۱۷:۱۴:۵۴

روزنامه کیهان ضمن حمله به فیلم جدید کیومرث پوراحمد که درباره قصاص است، از اینکه سینماگران به موضوع قصاص می‌پردازند گلایه کرده و مدعی شده فیلم‌هایی که در این زمینه ساخته شده تحت‌تاثیر پروپاگاندای رسانه‌های بیگانه و بی‌سوادی سینماگران ایرانی است!

به گزارش کیهان، تقریبا در همه فیلم‌های درباره قصاص در سینمای ما دوربین فیلمساز در سمت و سوی قاتل قرار داشته و معمولا مقتول و مصیبت‌هایی که به دلیل فقدانش به سر خانواده وی آمده، سانسور شده و همواره قاتلین ماجرا بسیار مظلوم و متین و درستکار و... و خانواده‌شان مصیبت‌زده و رنج‌کشیده و فلاکت دیده نشان داده شده‌اند. اگر آماری گرفته شود، روشن می‌شود مقوله قصاص آن قدر که در فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی، دستمایه قرار گرفته، اساسا به صورت پرونده واقعی وجود نداشته و میزان فیلم‌های درباره قصاص بسیار بیشتر از واقعیت آن است! گویا سندرم فیلم ساختن درباره قصاص آنچنان ‌گریبان برخی سینماگران ما را گرفته که هر آنچه می‌سازند گوشه و کنایه‌ای هم نثار آن می‌کنند! 

روزنامه کیهان در ادامه با اظهار این مطلب که «به نظر می‌آید این سینماگران بیشتر تحت تاثیر تبلیغات و پروپاگاندای رسانه‌های بیگانه و کم‌سوادی خودشان هستند که بدون مطالعه و تحقیق و صرفا از روی تعصب و احساسات، تنها از یک زاویه نخ نما شده و کلیشه‌ای به این مقوله مهم از احکام اسلامی می‌پردازند» به فیلم جدید کیومرث پوراحمد اشاره می‌کند و می‌نویسد: پوراحمد در فیلم «پرونده باز است» واقعا حرفی برای گفتن ندارد. یک قتل ناخواسته و مسئله قصاص و شعر و شعارهای گل درشت و غلط‌های تصویری و دادگاه باسمه‌ای و پایان لنگ در هوا (لطفا با پایان باز اشتباه گرفته نشود!). همین!

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها