کد خبر: 594778
|
۱۴۰۱/۱۱/۱۲ ۱۸:۴۵:۰۲
| |

حمله روزنامه فرهیختگان به تحریم‌کنندگان جشنواره فیلم فجر:

«حشرات موذی» می‌روند و نسل جدید می‌آید

روزنامه فرهیختگان نوشت: شهریور داغ ۱۴۰۱ برای جماعت سلبریتی فرصتی بود تا دوباره بتوانند برای بازیابی نقش لیدری‌شان در اجتماع تلاش کند. این اعتراضات همان روزنه‌ای را باز کرد که حشرات موذی، پس از رانده شدن، دوباره وارد اتاق شوند.

«حشرات موذی» می‌روند و نسل جدید می‌آید
کد خبر: 594778
|
۱۴۰۱/۱۱/۱۲ ۱۸:۴۵:۰۲

روزنامه اصولگرای فرهیختگان به تحریم جشنواره فیلم فجر از سوی هنرمندان واکنش نشان داده و تلویحا آنان را «حشرات موذی» خوانده و تاکید کرده سینمای ایران در حال پوست‌اندازی و تحول است.

به گزارش فرهیختگان، شهریور داغ ۱۴۰۱ برای جماعت سلبریتی فرصتی بود تا دوباره بتوانند برای بازیابی نقش لیدری‌شان در اجتماع تلاش کند. این اعتراضات همان روزنه‌ای را باز کرد که حشرات موذی، پس از رانده شدن، دوباره وارد اتاق شوند.  سلبریتی‌ها هم آمدند و حالا که سهمی از محبوبیت اجتماعی نداشتند، هم صدا با چند گروه دیگر که مثل خودشان بازنده‌های منزلت اجتماعی بودند، علیه زندگی عادی مردم علم‌ها را بلند کردند. تحریم جشنواره فجر، جشنواره‌ای که چهل دوره تحت هر شرایطی برگزار شد، اعلاترین حد نمادین این فشار رسانه‌ای بود. فجر چهل‌و‌یکم اما قرار بود در شرایط دیگری برگزار شود. در شرایطی که سینما در‌حال پوست‌اندازی و تحول بود و نسل جدیدی را داشت به خودش می‌دید. 

این روزنامه اصولگرا در ادامه نوشت: آن جماعت جامعه‌ستیز انتقام‌جو چندان در محصولات فجر چهل‌و‌یکم نقشی نداشتند که حالا بخواهند تحریمش کنند. فقط یک فیلم است که راجع‌به حضورش در فجر به‌دلیل اینکه قبلا در جشنواره‌های خارجی شرکت کرده، حرف و حدیث‌هایی وجود دارد و بازیگران همان فیلم هم معرکه گرفتند و گفتند نمی‌آییم و برایتان نمی‌رقصیم. البته یک فیلمساز قدیمی هم همین را گفت اما اظهارنظر او که چند سال است برای حفظ احترامش، چیزهایی که ساخته را با وجود افت کیفی محسوس، به جشنواره راه می‌دهند، چندان به چشم کسی نیامد.  دور از تصور نیست که سال‌ها بعد درباره فجر ۴۱ و به‌طور کلی این مقطع از تاریخ سینمای ایران بنویسند «سلبریتیسم رفت و سینمای ایران باقی ماند» این نمی‌آیم و نمی‌رقصم گفتن‌ها هم همه جوش و جلایی است که رفتنی‌ها قبل از رفتن‌شان می‌زنند.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها