کد خبر: 588289
|
۱۴۰۱/۰۹/۳۰ ۱۶:۱۰:۲۶
| |

هشدار روزنامه هم میهن نسبت به برخوردهای قهری با هنرمندان؛ پاییز امسال،سال ۸۸ هنرمندان است

روزنامه هم میهن نوشت: اگر باید یک دهه زمان می‌گذشت تا ثابت شود که برخورد با اصلاح‌طلبان و نیروهای سیاسی نه‌تنها به حل بحران‌ها کمکی نکرده بلکه آن را تشدید کرده است، حالا لازم نیست زمان طولانی بگذرد تا مشخص شود که برخورد با هنرمندان فایده ندارد.

هشدار روزنامه هم میهن نسبت به برخوردهای قهری با هنرمندان؛ پاییز امسال،سال ۸۸ هنرمندان است
کد خبر: 588289
|
۱۴۰۱/۰۹/۳۰ ۱۶:۱۰:۲۶

 روزنامه هم میهن با اشاره به برخوردهای امنیتی و قهری که با هنرمندان به دلیل همراهی با اعتراضات مردمی می‌شود، نسبت به مهاجرت و عدم جایگزینی آنان هشدار داد. 

به گزارش هم میهن، به‌نظر می‌رسد که پاییز 1401، هشتاد و هشتِ هنرمندان است. اگر در سال 88 اصلاح‌طلبان متهم به «ایجاد اغتشاش» در جامعه شدند، حالا هنرمندان و سلبریتی‌ها به این موضوع متهمند...اگر بسیاری از فعالان سیاسی پس از سال 88 از کشور مهاجرت کردند یا در داخل کشور امکان اثربخشی خود در مناصب اجرایی را از دست دادند، حالا نیز به‌نظر می‌رسد که سرنوشت مشابهی در انتظار هنرمندان باشد. بخشی از آنها از کشور خواهند رفت و بخشی دیگر احتمالا تا مدتی اجازه کار رسمی در سینما و تلویزیون را نداشته باشند. البته شاید بخش کوچکی از آنها نیز محافظه‌کاری پیشه کرده و خواهان جلب‌نظر دولت و نهادهای حاکمیتی باشند؛ مشابه با آنچه در میان برخی از سیاسیون ِهزینه‌داده پس از سال 88 دیده شد. ممکن است برخی افراد در نهادهای حاکمیتی براساس تجربه 88 تصور کنند که کنار گذاشتن بسیاری از هنرمندان از عرصه‌های هنری و ایجاد ممنوعیت برای آنها، نه‌تنها آنها را وادار به سکوت خواهد کرد بلکه جایگزینی آنها نیز چندان دشوار نخواهد بود. 

این روزنامه در ادامه یادآور شده است: سیاست برخورد با هنرمندان، سیاست غلطی است. اگر باید یک دهه زمان می‌گذشت تا ثابت شود که برخورد با اصلاح‌طلبان و نیروهای سیاسی نه‌تنها به حل بحران‌ها کمکی نکرده بلکه آن را تشدید کرده است، حالا لازم نیست زمان طولانی بگذرد تا مشخص شود که برخورد با هنرمندان فایده و سودی برای مدافعان چنین روش‌هایی ندارد. در این میان وظیفه فعالان سیاسی است که از هنرمندان و آزادی بیان و اندیشه و قلم آنها دفاع کنند، آنچنان که آنها نیز یک دهه پیش به طرق مختلف، از جمله همراهی با نیروهای سیاسی ِ هزینه داده در جریان انتخابات، با نیروهای سیاسی همراهی کردند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها