کد خبر: 586919
|
۱۴۰۱/۰۹/۲۱ ۱۲:۱۱:۲۳
| |

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

هنرمندان بیش از هر قشری، صدای جامعه را به گوش مسئولان می‌رسانند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هنرمندان چشم و چراغ ما هستند و بیش و پیش از هر قشری، صدای جامعه را به گوش مسئولان می‌رسانند.

هنرمندان بیش از هر قشری، صدای جامعه را به گوش مسئولان می‌رسانند
کد خبر: 586919
|
۱۴۰۱/۰۹/۲۱ ۱۲:۱۱:۲۳

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به شانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» ‌تاکید کرد آنچه از سینمای مستند، به یادگار می‌ماند، تلاشی است که برای ثبت واقعیت، به شکلی عادلانه و هنرمندانه دارد.

به گزارش مهر، او افزود: هنرمندان چشم و چراغ ما هستند و بیش و پیش از هر قشری، صدای جامعه را به گوش مسئولان می‌رسانند. از این منظر سینمای مستند، هوشمندانه و منصفانه نقد می‌کند، هشدار می‌دهد و راه‌های برون رفت از بحران را مطرح می‌کند. هنرمند آنچه را که رؤیت می‌کند روایت می‌کند. ازاین‌رو شرط روایتگری حقیقت، رؤیت حقیقت است. بنابراین هنر فیلمسازی مستند تنها شایسته هنرمندانی است که حقیقت را درست ببیند و آنچه را که دیده‌اند هنرمندانه روایت می‌کند.

وزیر فرهنگ ادامه داد: هنرمندان مستندساز از این منظر مصداق جهادگران جهاد تبیین محسوب می‌شوند. تحریف حقیقت یک چالش اساسی پیش‌روی نسل جوان ماست. انتظار می‌رود همه کسانی که در این حوزه نقش‌آفرینی می‌کنند با تولیدات خود جلوی تحریف را بگیرند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها