کد خبر: 576566
|
۱۴۰۱/۰۷/۱۲ ۱۰:۲۶:۵۴
| |

رضا درستکار:

کسی حتی اخبار تلویزیون را نگاه نمی‌کند چون همه چیز را وارونه نشان می‌دهد

رضا درستکار گفت:‌ کسی حتی اخبار تلویزیون را نگاه نمی‌کند چون همه چیز را وارونه نشان می‌دهد

کسی حتی اخبار تلویزیون را نگاه نمی‌کند چون همه چیز را وارونه نشان می‌دهد
کد خبر: 576566
|
۱۴۰۱/۰۷/۱۲ ۱۰:۲۶:۵۴

رضا درستکار، معتقد است تلویزیون با سرعت به عقب باز می‌گردد و دلیل این ماجرا هم عدم وجود مدیر فرهنگی مناسب است.

به گزارش خبرآنلاین، این منتقد سینما و تلویزیون گفت: در این شرایط زمانی که از دوستان یا نزدیکان پیگیری می‌کنم هیچ کس تلویزیون را دنبال نمی‌کند، حتی دیگر کسی اخبار تلویزیون را هم نگاه نمی‌کند چون همه چیز را وارونه نشان می‌دهد.

او افزود: تلویزیون مرجعیت سابق خود را از دست داده و جریان اعتمادی که قبلا وجود داشت را کاملا نابود کرده است. بنابراین اگر اقبالی در ماهواره‌ها و شبکه نمایش خانگی ایجاد شده بیش از اینکه نشان از توانایی آن‌ها باشد، بخاطر ناتوانی تلویزیون است. نکته بعد اینکه یک پوست سازی معکوسی در تلویزیون رخ داده و آن هم این است که مدیران جوانسالی را بر مسندهای مهم گماردند، این موضوع از یک نظر خوب است، از زمانی که به اسم جوانسازی، تجربه، دانش و شناخت را کنار می‌گذارند، طبیعتا این وضعیت فلاکت‌باری که برای تلویزیون پیش آمده طبیعی است دیگر برای همین به جای اینکه بخواهند یک کار اساسی، مفید و تاثیرگذار انجام دهند، می‌روند سراغ موضوعاتی که نه اهمیت دارد، نه مخاطب به آن توجهی می‌کند و در نتیجه هر روز تعداد مخاطب کم‌تر می‌شود.

درستکار اضافه کرد: تلویزیون دائم دارد برنامه‌هایی به اسم تفریح و سرگرمی می‌سازد که نه تنها باعث سرگرمی مخاطب نمی‌شود، بلکه بیشتر باعث ایجاد حس تنفر در مخاطب می‌شود. برنامه‌هایی که تلویزیون می‌سازد، فاقد جنبه سرگرم‌کننده، فاقد زیبایی شناسی، فاقد مخاطب سازی و فاقد ارزش برنامه‌سازی است، می ‌توانند سراغ ماهواره‌ها بروند و ببینند که آن‌ها چگونه توانستند مخاطبشان را سرپا نگه دارند.

او یادآور شد: صداوسیما تمام آدم‌های باتجربه، شناخته شده و برنامه‌سازان موفق را به بهانه‌های واهی از خودش رانده و فامیل، دوستان و آشنایان خودشان را سر کار گماردند و با این وضعیتی که به وجود آمده، تلویزیون ایران دیگر اقبالی نخواهد داشت، برای همین است که شبکه‌های مختلف تلویزیون هر سریالی را ده باره و صدباره پخش می‌کند. چون پشت آن سریال‌ها توجه به مردم بود.

این منتقد سینما و تلوزیون اظهار کرد: مدیر کارکشته کنار گذاشته می‌شود و ادم‌هایی که مهارت و سواد کافی در آن زمینه را ندارند، روی کار می‌آیند. آدمی بر مسند قدرت می‌نشیند که نه تنها یک کتاب ورق نزده، بلکه یک فیلم و سریال هم تماشا نکرده است حالا چرا این افراد را می‌گذارند؟ چون به تلویزیون و تولید آثار فرهنگی به عنوان یک موضوع فرهنگی نگاه نمی‌کنند، بلکه به عنوان امر اقتصادی و تجاری به آن می‌پردازند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها