پیام تسلیت گروه سینمای فرهگستان هنر و مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی:

فقدان امین تارخ ضربه‌ای سهمگین بر پیکره فرهنگ و هنر وارد کرد

گروه سینمای فرهگستان هنر و مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در پی درگذشت امین تارخ پیام‌هایی منتشر کردند.

فقدان امین تارخ ضربه‌ای سهمگین بر پیکره فرهنگ و هنر وارد کرد
کد خبر: 575475
|
۱۴۰۱/۰۷/۰۳ ۱۴:۲۱:۰۰

گروه سینمای فرهگستان هنر و مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در پی درگذشت امین تارخ پیام‌هایی منتشر کردند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط‌عمومی فرهنگستان هنر، متن پیام تسلیت گروه سینمای فرهنگستان هنر به شرح زیر است:

امین تارخ استاد برجسته عرصه تئاتر، سینما و تلویزیون، هنرمندی که خالق نقش‌های به یادماندنی در حافظه و خاطره ایرانیان بود، به دیار باقی شتافت. جان بخشیدن به شخصیت‌های ماندگار در «سربداران»، «ابن سینا»، «دلشدگان»، «مادر»، «مرگ یزدگرد»، «سارا»، «معصومیتِ از دست رفته» و ... با کلام نافذ و سیمای دلنشین او، به بخشی از میراث تصویری و فرهنگی ما مبدل شد.

امین تارخ نه تنها بازیگری هوشمند و توانا، که معلمی دلسوز بود و نسلی از بازیگران با استعداد امروز را به جامعه سینما و تلویزیون معرفی کرد و در طی مسیر راهبر و راهنمای آنان شد. پیگیری دلسوزانه امور صنفی از این هنرمند پیشکسوت سینما شخصیتی محبوب در نزد فعالان صنعت تصویر ساخته بود. فقدان امین تارخ ضربه‌ای سهمگین بر پیکره فرهنگ و هنر وارد ساخت که تسکین و درمان آن به سادگی میسور نیست.

گروه سینمای فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی این ضایعه تلخ را به خانواده محترم «تارخ»، دوستان و دوستداران این هنرمند مردمی وجامعه هنری کشور، تسلیت می‌گوید. روحش قرین و غریق رحمت الهی باد.»

در پیام تسلیت سید مهدی جوادی ـ مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی نیز آمده است:

«خانواده بزرگ سینما و هنر ایران زمین بار دیگر داغ‌دار هنرمندی از نسل بزرگان هنر سینما شد. هنرمندی که در کنار توانمندی‌های بارز در عرصه نمایش،سال‌ها به عنوان معلمی دلسوز و نمونه، بازیگران شاخصی را برای سینمای ایران تربیت کرد، نقش آفرینی های «امین تارخ» بخشی از تاریخ و خاطره ماندگار سینمای ایران است.

با نهایت تأسف و تأثر درگذشت این هنرمند فرهیخته و بازیگر پیشکسوت سینمای ایران را به خانواده او و جامعه هنری و سینمایی ایران تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند متعال برای آن مرحوم علو درجات و برای بازماندگان صبر جمیل مسألت می‌نمایم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها