نخستین تصویر از لیلا حاتمی در فیلم کارگردان نامزد اسکار

مهدی نوروزیان کارگردان بریتانیایی و ایرانی تبار به تازگی فیلمبرداری فیلم جدیدش را در ایران با بازی لیلا حاتمی به پایان رسانده است.

نخستین تصویر از لیلا حاتمی در فیلم کارگردان نامزد اسکار
کد خبر: 573259
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۸ ۱۳:۲۸:۴۰

مهدی نوروزیان کارگردان بریتانیایی و ایرانی تبار به تازگی فیلمبرداری فیلم جدیدش را در ایران با بازی لیلا حاتمی به پایان رسانده است.

به گزارش ایسنا، این فیلم که «زمانی برای ابدیت» نام دارد، اولین فیلم سینمایی ساخته مهدی نوروزیان در دوهه اخیر پس از فیلم کوتاه نامزد اسکار «کشتن جو» در سال ۱۹۹۹ و فیلم سینمایی «لئو» با بازی «جوزف فاینس»، «الیزابت شو»، «دنیس هاپر» و «سم شپرد» در سال ۲۰۰۲ محسوب می‌شود.

لیلا حاتمی که در حال حاضر به عنوان یکی از داوران بخش مسابقه اصلی در جشنواره ونیز حاضر است در فیلم سینمایی «زمانی برای ابدیت»، نقش زنی را بازی می کند که در تلاشی بی وقفه و ظاهرا بیهوده درجستجوی همسر گمشده اش است. در این شرایط فشار بی‌سابقه‌ای به رابطه او با دختر ۱۲ ساله‌اش وارد می‌شود و ....

نوروزیان این اثر را یک درام متافیزیکی در مرزهای علمی -تخیلی توصیف می‌کند که به پویایی‌های اجتماعی موجود در ایران معاصر می‌پردازد. این کارگردان به ددلاین می‌گوید: «فضای علمی-تخیلی در فیلم هیچ ربطی به فضاپیماها و موجودات فضایی ندارد و بیش از هر چیز دیگری به فضای ذهنی متفاوت مربوط می شود و فضای ذهن در فیلم شکل واقعی به خود می‌گیرد».

این سینماگر به نشریه ددلاین می گوید که انتخاب لیلا حاتمی از همان ابتدا در رأس آرزوهایش قرار داشت و  از اول قرار بوده لیلا در این نقش بازی کند و این شخصیت برای او نوشته شده بود و خوشبختانه او این نقش را پذیرفته است.

این فیلم در طول ۸۷ روز به طور کامل در ایران فیلمبرداری شده است و لوکیشن‌های آن شامل شهر پایتخت تهران، جزیره قشم در جنوب ایران، شهر کویری باستانی مرکزی ورزنه، مازندران و منطقه کوهستانی شمال ایران هم مرز با دریای خزر می‌شود.

نوروزیان به همراه کمپانی‌اش «Joy Films» که مقر آن در شهرهای لندن و دوبی است در کنار علی آذرمی سرمایه گذاری و تولید فیلم «زمانی برای ابدیت» را بر عهده دارند. او همچنین از نیکی کریمی نیز برای معرفی سپیده قربانی و علی اصغری نویسندگان همکارش در نگارش فیلمنامه و تعیین چارچوب فیلمبرداری در ایران قدردانی می‌کند.

نوروزیان دوری ۲۰ ساله‌اش از سینما را حاصل شرایط می‌داند و نه انتخاب او همچنین اعلام کرد که چهار پروژه سینمایی و تلویزیونی دیگر نیز در دست ساخت دارد که شامل یک سریال اکشن-درام درباره کوروش کبیر بنیانگذار اولین امپراتوری ایرانی، دو فیلم بلند سینمایی با مضمون عاشقانه در لندن و ایرلند است و  همچنین در حال کار بر روی اقتباسی از شاهانه فردوسی است.

این سینماگر ۶۴ ساله در سال‌های اخیر بیشتر به عنوان کارگردان ویدئوهای تجاری با کمپانی «RSA Films» متعلق به «ریدلی اسکات» همکاری نزدیکی داشته است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها