مصوبه جدید مجلس برای جوانی جمعیت؛ بلیت سینما برای خانواده‌های سه فرزندی نیم بها می‌شود

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: به عنوان یکی از اعضای کمیسیون فرهنگی می‌گویم، برای تشویق مردم در رفتن به سینما تخفیف‌هایی درنظر گرفته شده و همچنین برای قانون جوانی جمعیت هم ما یک قانون تصویب کردیم که خانواده‌هایی که سه فرزند دارند می‌توانند برای خودشان و فرزندان بلیت نیم بها تهیه کنند.

مصوبه جدید مجلس برای جوانی جمعیت؛ بلیت سینما برای خانواده‌های سه فرزندی نیم بها می‌شود
کد خبر: 567349
|
۱۴۰۱/۰۵/۱۵ ۰۹:۳۰:۴۹

در وضعیت فشارهای روزافزون اقتصادی، حتی پس از فروکش کردن کرونا نیز اوضاع گیشه سینمای ایران همچنان رو به نزول است. در همین راستا زهره سادات لاجوردی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در برنامه سینماچی رادیو جوان در مورد اقدامات مجلس برای برون رفت از این مشکل گفتگو کرد.

به گزارش فارس، لاجوردی در ابتدا در مورد سوال علی مرادخانی در مورد تمهید اجرایی و عملیاتی مجلس برای اصلاح اوضاع بد گیشه سینما اینگونه پاسخ داد: به عنوان یکی از اعضای کمیسیون فرهنگی می‌گویم، برای تشویق مردم در رفتن به سینما تخفیف‌هایی درنظر گرفته شده و همچنین برای قانون جوانی جمعیت هم ما یک قانون تصویب کردیم که خانواده‌هایی که سه فرزند دارند می‌توانند برای خودشان و فرزندان بلیت نیم بها تهیه کنند.

او ادامه داد: ما مرتب دستگاه‌های مختلفی را که در زمینه اجرای این قانون مکلف هستند برای نظارت بیشتر دعوت می‌کنیم و از آن‌ها جویای اجرای قانون می‌شویم. در این زمینه بنده گزارشی نشنیدم که مانعی وجود داشته باشد، اما بررسی دقیق تری خواهیم کرد که مادر به همراه سه فرزند بتواند برای اعضای خانواده بلیت نیم بها تهیه کند.

لاجوردی در پاسخ به مجری سینماچی و پرسش در مورد فیلم‌های درحال اکران مثل تی تی و بازیوو که زنان نقش پررنگی در آنها دارند گفت: من فرصت نکردم این فیلم‌ها را ببینم ولی در آینده نزدیک سعی می‌کنم حتما ببینم و بررسی کنم.

سینماچی به تهیه‌کنندگی سمانه شهبندی و سردبیری و اجرای علی مرادخانی، جمعه‌ها ساعت ۱۶ روی آنتن زنده رادیو جوان می‌رود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها