تیزر| حجت‌الله ایوبی، رئیس اسبق سازمان سینمایی، در گفت‌وگوی ویدئویی با «اعتماد»:

در کمیسیون فرهنگی مجلس گفتند آیا سینمای ایران در تراز انقلاب اسلامی هست یا نه، آیا مجلس ما همیشه در تراز انقلاب و کشور بوده؟

حجت‌الله ایوبی، رئیس اسبق سازمان سینمایی، با اشاره به اینکه «سال ۹۲ سال جنگ تمام‌عیار در سینمای ایران بود» گفت: در کمیسیون فرهنگی مجلس این بحث مطرح شد که آیا سینمای ایران در تراز انقلاب اسلامی هست یا نه، آیا مجلس ما همیشه در تراز انقلاب و کشور بوده؟

کد خبر: 557805
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۴ ۱۹:۳۰:۰۰
| |

حجت‌الله ایوبی، رئیس اسبق سازمان سینمایی، با اشاره به اینکه «سال ۹۲ سال جنگ تمام‌عیار در سینمای ایران بود» گفت: در کمیسیون فرهنگی مجلس این بحث مطرح شد که آیا سینمای ایران در تراز انقلاب اسلامی هست یا نه، آیا مجلس ما همیشه در تراز انقلاب و کشور بوده؟

بخش‌هایی از این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید:

*سال ۹۲ سال جنگ تمام‌عیار در سینمای ایران بود

*آن زمان بسیاری از نویسندگان سینما به جای اینکه فیلم‌نامه بنویسند شب‌نامه می‌نوشتند

*در کمیسیون فرهنگی مجلس این بحث مطرح شد که آیا سینمای ایران در تراز انقلاب اسلامی هست یا نه، آیا مجلس ما همیشه در تراز انقلاب و کشور بوده؟

*غم‌انگیزترین جلسه‌ای که من داشتم جلسه با سینماداران بود

*مسئول سینما قدس گفته بود اجازه بدهید اینجا را تبدیل به سرویس بهداشتی کنم و ثابت کرده بود با این کار درآمدش از کار سینما بیشتر است

*در ایران که مردم هیچ تفریحی ندارند رفتن به سینما یک تفریح خانوادگی سالم است

*کیارستمی به ما یاد داد با فیلم‌های ساده می‌توانیم در مقابل هالیوود بایستیم

*جشنواره جهانی فجر یک تصمیم بسیار درست، منطقی، عاقلانه و مفید برای سینمای ایران بود

 

**مشروح این گفت‌وگو را روز چهارشنبه، ۲۵ خرداد ۱۴۰۱، در روزنامه اعتماد بخوانید. نسخه ویدئویی گفت‌وگو همزمان در اعتمادآنلاین منتشر می‌شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید