سیمین و جلال هم به نمایشگاه کتاب آمدند

سازمان زیباسازی شهرداری تهران مجسمه‌های سیمین و جلال و سردیس‌های گل‌آقا و دهخدا را برای نمایش عمومی به نمایشگاه کتاب تهران آورده است.

سیمین و جلال هم به نمایشگاه کتاب آمدند
کد خبر: 551459
|
۱۴۰۱/۰۲/۲۲ ۱۱:۱۳:۱۴

سازمان زیباسازی شهرداری تهران مجسمه‌های هایپررئال سیمین دانشور و جلال آل‌احمد را که در خانه‌- موزه سیمین و جلال نگهداری می‌شوند  و همچنین سردیس‌های علی‌اکبر دهخدا و کیومرث صابری فومنی «گل‌آقا» را در غرفه انتشارات این نهاد به نمایش گذاشته‌ است.

به گزارش ایسنا، حاضران و مخاطبان نمایشگاه هم عکس‌هایی به یادگار با این مجسمه‌ها می‌گیرند و گاه بدون رعایت فاصله این مجسمه‌های مومی را لمس می‌کنند.

درباره نگهداری این مجسمه‌ها و این‌که چه اقداماتی انجام می‌شود تا به این آن‌ها آسیبی وارد نشود، غرفه‌داران حاضر به صحبت نیستند. البته یکی از افراد حاضر با بیان این‌که نگرانی شما را بابت آسیب دیدن مجسمه‌ها درک می‌کنیم، از جابه‌جایی آن‌ها و گذاشتن حریم برای‌شان که لمس آن‌ها امکان‌پذیر نباشد، خبر می‌دهد؛ غرفه‌ای ۹ متری که درحال آماده‌سازی آن هستند..  

او هم از ایده انتقال مجسمه‌ها از موزه به نمایشگاه دفاع می‌کند و می‌گوید در موزه تعداد کمی می‌توانستند مجسمه‌ها را ببینند اما در این‌جا تعدادی بیشتری می‌توانند از این مجسمه‌ها دیدن کنند.

سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بیست‌ویکم تا سی‌ویکم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها