کد خبر: 544772
|
۱۴۰۱/۰۱/۰۶ ۱۲:۵۱:۴۳
| |

محدودیت‌های کرونایی مراسم اسکار تشدید شد

به دنبال به راه افتادن موج ابتلا به کرونا پس از مراسم بفتا، متولیان «اسکار ۲۰۲۲» شیوه‌نامه‌های ضدکرونایی سختگیرانه‌تری اعمال کردند.

محدودیت‌های کرونایی مراسم اسکار تشدید شد
کد خبر: 544772
|
۱۴۰۱/۰۱/۰۶ ۱۲:۵۱:۴۳

آکادمی علوم و هنرهای سینما در آستانه برگزاری مراسم اسکار ۲۰۲۲ شیوه‌نامه‌های ضدکرونایی این رویداد را به‌روزرسانی کرد.

به گزارش ایرنا، در بیانیه مطبوعاتی که دیروز (جمعه، ۵ فروردین) از طرف آکادمی منتشر شد، آمده است: آنهایی که از مثبت شدن تست کرونایشان صفر تا پنج روز می‌گذرد، تحت هیچ شرایطی اجازه حضور در مراسم اسکار را ندارند.

به موجب شیوه‌نامه‌های جدید بهداشتی، آن دسته از افرادی که ۶ تا ۱۰ روز از مثبت شدن تست کرونایشان می‌گذرد نیز برای حضور در مراسم اسکار ملزم به ارائه نتیجه منفی تست پی سی آر یا تست خانگی لوسیرا هستند و باید تحت نظر پزشک باشند.

همچنین اگر از زمان مثبت شدن تست کرونای یک فرد تا روز برگزاری مراسم اسکار ۱۰ روز گذشته باشد، شرکت در این رویداد برای وی منوط به ارائه نتیجه منفی تست آنتی ژنی است که در روز ۲۶ یا ۲۷ مارس (۶ یا ۷ فروردین) گرفته شده باشد.

در بخشی از بیانیه آکادمی اسکار آمده است: منظور از این ۱۰ روز، فاصله زمانی از اولین تست مثبت اعلام شده توسط آزمایشگاه است و بر مبنای روز تشخیص پزشک یا آغاز علائم تعیین نمی‌شود.

خبر به‌روزرسانی شیوه‌نامه‌های بهداشتی مراسم اسکار پس از آن اعلام شد که شماری از چهره‌هایی که هفته گذشته در مراسم بفتا شرکت کردند، به کرونا مبتلا شدند؛ از جمله این چهره‌ها می‌توان به کنت برانا، کارگردان و تهیه کننده فیلم بلفاست، و کیران هایندز بازیگر این فیلم اشاره کرد. فیل لورد و کریستوفر میلر، سازندگان انیمیشن میچل‌ها علیه ماشین‌ها و تنی چند از تیم نشنال جئوگرافیک که به عنوان نمایندگان مستند نجات در این مراسم حضور داشتند نیز به کرونا مبتلا شدند.

نودوچهارمین مراسم اسکار فردا (یکشنبه، ۷ فروردین) در سالن تئاتر دالبی واقع در هالیوود برگزار می‌شود.

ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان در استان هوبی چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

این بیماری که به تدریج به کشورهای مختلف سرایت و سازمان جهانی بهداشت از آن با واژه همه‌گیری یاد کرد، تا لحظه تنظیم خبر بیش از ۴۷۹ میلیون نفر را در جهان مبتلا کرده است که از این میان ۶ میلیون و ۱۱۰ هزار نفر جان باخته‌اند.

شیوع این ویروس موجب تعطیلی بسیاری فعالیت و رویدادهای مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی از جمله جشنواره‌ها، نمایشگاه ها و بسته شدن سینماها، سالن های تئاتر و کنسرت و کتابفروشی‌ها شد و تأثیرات منفی زیادی بر بازارهای جهانی و اقتصاد کشورها در بخش های گوناگون از جمله فرهنگ گذاشت.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها