کد خبر: 543569
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۵ ۱۴:۳۰:۳۰
| |

صداوسیما و ساترا باید مجوز پلفترم‌ها را در درگاه ملی مجوزها تعریف کنند

هر کسب و کاری که مجوز می‌دهد باید اطلاعات خود را ثبت کنند. اگر مجوز دادن بخش نمایش خانگی است، آنها باید این کار را انجام دهند. تاکید می‌کنم هر دستگاهی که برای کسب و کارها مجوز صادر می‌کند وظیفه ثبت اطلاعات را دارد.

صداوسیما و ساترا باید مجوز پلفترم‌ها را در درگاه ملی مجوزها تعریف کنند
کد خبر: 543569
|
۱۴۰۰/۱۲/۲۵ ۱۴:۳۰:۳۰

نمایندگان مجلس در سال 93 رای به تشکیل گروهی تحت عنوان "هیأت مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوز کسب و کار" دادند  که براساس آن، ضمن تقلیل هزینه‌های صدور مجوز کسب و کار، شرایطی فراهم کند تا موجب ارتقاء رتبه ایران به کمتر از ۲۰ در ده سال آینده شود.

به گزارش اعتمادآنلاین، در سال‌های اخیر این هیات به شدت در حال تلاش برای تحقق اهداف مورد نظر است و به گفته سید امیر سیاح رئیس مرکز مطالعات، پایش و بهبود فضای کسب‌وکار وزارت اقتصاد « اتصال همه دستگاه‌ها به درگاه ملی مجوزها در حال تکمیل‌ است و فقط دو دستگاه در این‌باره هنوز اقدام نکرده‌اند.»

در همین ارتباط در گفت‌وگو با سید امیر سیاح، نظر وی را در مورد مجوزهای زیر نظر ساترا و صداوسیما جویا شدیم. 

وی گفت که صداوسیما وساترا موظف هستند مجوزهای پلفترم‌ها را در درگاه ملی مجوزها تعریف کنند. 

سیاح در پاسخ به این سوال که آیا مجوزهای تولید و ساخت سریال نیز باید در این سامانه تعریف شوند؟ و نسبت به زمان بندی پاسخ گویی و چهارچوب احراز شرایط محتوی با توجه به ضوابط کشور شفاف سازی کنند یا خیر افزود: هر کسب و کاری که مجوز می‌دهد باید اطلاعات خود را ثبت کنند. اگر مجوز دادن بخش نمایش خانگی است، آنها باید این کار را انجام دهند. تاکید می‌کنم هر دستگاهی که برای کسب و کارها مجوز صادر می‌کند وظیفه ثبت اطلاعات را دارد. 

وی در پایان تاکید کرد: هیات مقررات زدایی وظیفه دارد شرایط مجوز دادن را شفاف کند و به نهادهای نظارتی مثل مجلس و قوه قضاییه گزراش دهد تا آنها اقدام‌های لازم را انجام دهند. انشالله اوایل فروردین همه دستگاه ملزم به ارائه گزارش خواهند شد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها