کد خبر: 536387
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۷ ۰۸:۵۹:۱۶
| |

رویا جاویدنیا، بازیگر فیلم شهرک:

شاعرانگی شهرک برایم جذاب بود

رویا جاویدنیا بازیگر فیلم شهرک گفت: در واقع شخصیت اصلی قصه فیلم دل کندن از آن فضای واقعی را می‌پذیرد و زندگی در جهان غیرواقعی را قبول می‌کند که به یک‌باره تخیلات برایش جذاب‌تر می‌شود. می‌خواهم بگویم یکجور شاعرانگی در فضا حاکم است که دوستش دارم.

شاعرانگی شهرک برایم جذاب بود
کد خبر: 536387
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۷ ۰۸:۵۹:۱۶

رویا جاویدنیا، بازیگر سینما و تلویزیون به مناسبت اکران فیلم سینمایی شهرک در چهلمین جشنواره فیلم فجر گفت و گویی را با روزنامه اعتماد انجام داده اند.

متن گفت و گو به  شرح زیر است:

 *خانم جاویدنیا نظرتان درباره قصه فیلم شهرک چیست؟ 

وقتی فیلمنامه شهرک را خواندم برای من تازگی داشت، چراکه پیش‌تر این جنس قصه را نه خوانده بودم و نه چنین فیلمی تجربه کرده بودم ولی می‌دانستم ساخته و پرداخته ذهن کارگردانی است که تفاوت نگاه، ذائقه و سلیقه‌اش را دوست دارم از این جهت تمایل داشتم به او اعتماد کنم و بازی در این نقش را تجربه کردم. 

    بازیگر شخصیت مادر در این فیلم از کاراکترهایی بود که به خوبی نقش خود را پذیرفته است و در قالبی که باید قرار بگیرد؛ گرفته با جدیت و جذبه خاص و با همان عشقی که به فرزندش دارد.

شخصیت غیر واقعی که باید واقعی بازی می‌کردم . یک تجربه‌ای عجیب و پارادوکسی گیرا و این تضاد بسیار برایم لذت‌بخش بود. اصلا همین غیرواقعی بودن شخصیت مادر بود که بخش جذاب فیلم شهرک به شمار می‌رفت که مرا به خود ترغیب می‌کرد.

    آدم‌های قصه شهرک آزمون دشواری را پشت سر می‌گذرانند.

فیلم با لایه‌های انسانی، عاطفی حال و احوالات عجیبی داشت که نشان می‌داد آدم‌ها در جهان واقعیت چقدر می‌توانند با خیالات خود زندگی کنند و غرق تخیلات و مسائل غیرواقعی شوند که بسیار برای‌شان خوشایند هم است . در واقع شخصیت اصلی قصه فیلم دل کندن از آن فضای واقعی را می‌پذیرد و زندگی در جهان غیرواقعی را قبول می‌کند که به یک‌باره تخیلات برایش جذاب‌تر می‌شود. می‌خواهم بگویم یکجور شاعرانگی در فضا حاکم است که دوستش دارم. 

    *در ابتدای صحبت‌تان به این اشاره کردید که در این فضا کار نکردید. به نظر می‌رسد تجربه‌هایی از این دست را باید غنیمت شمرد. موافقید؟ 

 مگر چند نفر در سینما جرات تولید چنین کارهایی را دارند؟ وقتی دیدم کارگردان جوانی برای ساخت این فیلم پیشقدم شده و وقت و هزینه صرف می‌کند این برای من خیلی اهمیت داشت و تمایل داشتم جزیی از این کار باشم و خودم را به او سپردم و از این همکاری بسیار راضی هستم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها