در گزارش ویدئویی «اعتمادآنلاین» ببینید:

نگهبان شب؛ قصه جنوب شهری/ در چهلمین جشنواره فیلم فجر چه فیلم‌هایی خواهیم دید؟

رضا میرکریمی از فیلمسازان شناخته شده‌ی جشنواره‌ی امسال با فیلم «نگهبان شب» در این رویداد حضور دارد؛ فیلمی با موضوع اجتماعی که در جنوب شهر تهران روایت می‌شود.

کد خبر: 535179
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۰ ۱۶:۳۰:۰۰
| |

تینا جلالی- رضا میرکریمی از فیلمسازان شناخته شده‌ی جشنواره‌ی امسال با فیلم «نگهبان شب» در این رویداد حضور دارد؛ فیلمی با موضوع اجتماعی که در جنوب شهر تهران روایت می‌شود.

نگهبان شب فیلم پربازیگری است با ترکیب متنوع؛ از محسن کیایی و ویشکا آسایش گرفته تا  تورج الوند، لاله مرزبان، علی اکبر اصانلوو. کیومرث پوراحمد کارگردان شناخته شده سینمای ایران هم در فیلم جدید میرکریمی حضوری افتخاری دارد.

فیلمنامه «نگهبان شب» با طرحی از رضا میرکریمی به طور مشترک توسط رضا میرکریمی و محمد داودی نوشته شده و آن‌طور که از گفته‌های عوامل بر می‌آید با دیگر ساخته‌های میرکریمی فرق دارد و تجربه‌ای تازه در فرم و روایت برای او به شمار می‌رود.

آنچه درباره ساخته‌های میرکریمی صدق می‌کند و سیر کارهایش هم آن را نشان می‌دهد این است که هسته اصلی فیلم‌های او بر یک مبنا قرار گرفته و به لحاظ محتوایی شباهت‌های زیادی به هم دارد.

میرکریمی درباره چگونگی ساخت فیلم‌هایش می‌گوید: «در چشم من فیلم‌ها پنجره‌ای هستند به دنیای دیگرانی که در اطرافمان و با ما زندگی می‌کنند، ولی به خاطر از دست دادن مهارت انسانی همدلی، فرسنگ‌ها از هم دوریم.»

دیدگاه تان را بنویسید