کد خبر: 531018
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۸ ۱۱:۱۲:۱۹
| |

«دینامیت» رکورد زد/ پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران

فیلم سینمایی «دینامیت» با فروش ۳۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان توانست رکورد فیلم «مطرب» با فروش ۳۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان را بشکند.

«دینامیت» رکورد زد/ پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران
کد خبر: 531018
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۸ ۱۱:۱۲:۱۹

سینمای ایران در هفته‌ای که گذشت (۱۱ تا ۱۷ دی)، فروش ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی را با ۲۷۴ هزار و ۹۰۴ مخاطب تجربه کرد. این رقم نسبت به هفته گذشته، با کاهش ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی مواجه بود.

«دینامیت» رکورد فروش سینما را شکست

به گزارش خبرآنلاین، با مشخص شدن مجموع فروش فیلم «دینامیت» به قیمت ۳۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان این فیلم رکورد فروش سینمای ایران را شکست. در دو سال گذشته تنها فیلم سینمایی «مطرب» این رکورد را برای خود ثبت کرده بود اما «دینامیت» که در اوج بحران کرونا و اوایل تیر اکران خود را آغاز کرد، با ۲۴ هفته اکران، رکورد فروش فیلم در دوسال اخیر را به نام خود ثبت کرده است. پس از آن نیز «گشت ارشاد ۳» با فروش ۳۱ میلیارد تومانی در دنبال رسیدن به رکورد فیلم «دینامیت» است و در جایگاه سوم نیز «قهرمان» با فروش ۱۱ میلیارد تومانی قرار دارد. 

فروش گیشه فیلم سینمایی «مطرب» ۳۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بود، البته نمی‌توان گفت که «دینامیت» رکورد «مطرب» را شکسته یا خیر، چون آن زمان قیمت بلیت ۲۰ هزار تومان بود اما در حال حاضر ۳۰ هزار تومان است. اگر صرفا بخواهیم فروش گیشه را در نظر بگیریم ساخته مسعود اطیابی توانسته رکورد «مطرب» را بشکند.

هیچ فیلمی اکران نشد

باتوجه به ترافیک اکران، در شش ماه گذشته، هر هفته تقریبا یک فیلم سینمایی اکران شد، اما در هفته‌ای گه پشت سرگذاشتیم، هیچ فیلمی اکران نشد.

سه فیلمی که همچنان پرفروش گیشه‌اند

طبق آخرین امار مشخص شد فیلم سینمایی «دینامیت» در شش ماه اکران خود، بیش‌ترین فروش را داشته و تا کنون ۳۸ میلیارد تومان فروخته و در هفته گذشته نیز یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان را برای خود ثبت کرد. فیلم «گشت ارشاد ۳» که در فروش هفتگی، جایگاه دوم گیشه را دارد و تا کنون ۳۱ میلیارد تومان فروخته، این فیلم در هفته گذشته نیز  فروش یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی را برای خودثبت کرد. فیلم سینمایی «بی همه چیز» که جایگاه سوم جدول فروش را در اختیار دارد، در هفته گذشته یک میلیارد تومان فروش داشت.

فروش‌های زیر ده میلیون تومان

فیلم سینمایی «عطر شیرین، عطر تلخ» به کارگردانی ناصر محمدی، که ده روز پیش اکران شد تا کنون ۶ میلیون و ۴۰۰ هرار تومان فروخته است. فیلم سینمایی «حکم تجدید نظر» به کارگردانی محمدامین کریم‌پور نیز فیلمی است که در ابتدا کار خود را خوب شروع کرد اما با گذشت زمان با کاهش فروش زیادی مواجه شد. در هفته گذشته، این فیلم تنها ۴۵۰ هزار تومان فروخت. فیلم سینمایی«رمانتیسم عماد و طوبا» به کارگردانی کاوه صباغ‌زاده در هفته گذشته، از بین ۲۱ فیلم، با فروش یک میلیون و دویست هرزار تومانی جایگاه نوزدهم را به خود اختصاص داد. فیلم «بندر بند» با کارگردانی منیژه حکمت، نیز تنها ۸۰۰ هزار تومان فروخت که افزایش بسیار اندکی نسبته به دو هفته قبل داشت. 

فیلم سینمایی «تومان» به کارگردانی مرتضی فرشباف نیز تنها ۳ میلیون تومان و فیلم «پوست» به کارگردانی برادران ارک تنها ۴ میلیون تومان فروش را تجربه کردند. فیلم «پوست» در هفته‌های اول اکران، جایگاه سوم گیشه را به خود اختصاص داده بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها