نادر ابراهیمی به «قرار با ستاره» رسید

در سری جدید مجموعه‌ «قرار با ستاره»، کتابی درباره‌ی نادر ابراهیمی، به نویسندگی و گردآوری سعید کیائی، منتشر می‌شود.

نادر ابراهیمی به «قرار با ستاره» رسید
کد خبر: 530036
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۲ ۱۵:۲۲:۵۷

مجموعه کتاب «قرار با ستاره» با موضوع آشنایی نوجوانان با چهره‌های ادبی و فرهنگی منتشر می‌شود و تاکنون دو دوره از آنها منتشر شده است. در دوره‌های قبلی به شخصیت‌هایی نظیر «عباسی شریفی‌نمین»، «حسین منزوی»، «صمد بهرنگی»، «احمد محمود»، «پروین اعتصامی»، «هوشنگ گلشیری»، «کیومرث صابری‌فومنی»، «صادق چوبک»، «بزرگ علوی» و «سهراب سپهری» پرداخته شده است.

سعید کیائی، نویسنده و پژوهشگر، که پیش از این اخباری درباره‌ی انتشار شناختنامه‌ی نادر ابراهیمی توسط او در رسانه‌ها منتشر شده، کتاب ویژه‌ی نادر ابراهیمی را در مجموعه‌ی «قرار با ستاره» نوشته و گردآوری کرده تا در سری جدید این مجموعه در کنار کتاب‌هایی از زندگی بزرگانی چون «توران میرهادی»، «میرزا حسن رشدیه»، «جبار باغچه‌بان»، «علی‌اشرف درویشیان» و «سوسن طاقدیس» منتشر شود.

کیائی به اعتمادآنلاین درباره‌ی این کتاب گفت: «این کتاب قرار است صرفاً یک معرفی از نادر ابراهیمی و جریان زندگی و فراز و فرودهای دوره‌ی کاری و فکری او باشد و با شناختنامه تفاوت دارد».

 

او همچنین اضافه کرد: «با توجه به رویکرد مجموعه‌ی قرار با ستاره، کتاب سه فصل کلی دارد که در بخش نخست آن به زندگی و جهان زیسته‌ی ابراهیمی پرداخته شده تا مخاطب نوجوان و جوان ببیند نویسنده‌ای مثل نادر ابراهیمی چه تجربیاتی را پشت سر گذاشته است».

این نویسنده با اشاره به دشواری‌های خلق چنین کتابی برای نوجوانان ادامه داد: «اساساً نوشتن برای این گروه سنی، کار سختی است. برخی در این نسل تازه قرار است کتابخوان شوند، برخی کتابخوان‌اند و عده‌ای هم به دلایل مختلف از اساس ارتباط چندانی با مطالعه ندارند. چنین کتاب‌هایی باید بتوانند هر دسته از این مخاطبان را یک درجه بالا ببرند؛ یعنی تازه کتابخوان‌ها، کتابخوان جدی شوند؛ کتابخوان‌ها، سوق پیدا کنند به کتاب‌های نویسندگان مطرحی مثل نادر ابراهیمی، هوشنگ گلشیری، احمد محمود و... و عزیزانی که چندان ارتباطی با کتابخوانی نداشته‌اند و در مواجهه با چنین کتاب‌ یا کتاب‌هایی به مطالعه ترغیب شوند. طبیعتاً همه‌ی وظایف تولید چنین کتاب‌هایی با نویسنده نیست و طراحی محتوایی مجموعه، ناشر، گرافیک و حتی ویراستاری متن، بسیار مهم است. من فکر می‌کنم شرایط خوبی برای تولید این مجموعه کتاب‌ها فراهم شده و آنها برای هر دسته از مخاطبان مفید باشند».

کتاب‌های «قرار با ستاره» توسط نشر گویا در دو مرحله تاکنون منتشر شده و مجموعه‌ی جدید آن نیز در دست انتشار است. از دیگر نویسندگان این مجموعه کتاب می‌توان به سیدعلی کاشفی خوانساری، منوچهر اکبرلو، مریم جلالی، جمیله سنجری، یاشار هدایی، مریم شیرازی و تهمینه حدادی اشاره کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها