علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت:

رئیس‌جمهوری سینمای مستند را دنبال می‌کند / خیلی از آسیب‌ها را دولتمردان می‌دانند؛ مشکل یافتن راهکار برای حل آن است

سخنگوی دولت با بیان اینکه رئیس‌جمهوری سینمای مستند را دنبال می‌کند، گفت: در اکثر مواقع دولتمردان از آسیب‌های نشان داده شده در مستندها مطلع هستند، بنابراین اگر در کنار آسیب‌ها، راهکارها هم در مستند به دولتمردان پیشنهاد شود، اتفاق بهتری را شاهد می‌شویم.

رئیس‌جمهوری سینمای مستند را دنبال می‌کند / خیلی از آسیب‌ها را دولتمردان می‌دانند؛ مشکل یافتن راهکار برای حل آن است
کد خبر: 526874
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۳ ۰۸:۲۳:۰۰

اعتمادآنلاین| علی بهادری جهرمی سخنگو و رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت شب گذشته (دوشنبه، 22 آذر) با حضور در پردیس سینمایی چارسو و بازدید از پانزدهمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت بازدید و مستند بچه‌های زمین خاکی به کارگردانی میکاییل دیانی را تماشا کرد.

به گزارش ایرنا، وی درباره تاثیرگذاری سینمای مستند و به خصوص جشنواره سینماحقیقت در جامعه بیان کرد: سینما حقیقت جان دارد و از واقعیات جان می‌گیرد، به همین دلیل خیلی می‌تواند راهنمای خوبی برای شناخت واقعیت‌های فراموش شده یا گم شده باشد.

سخنگوی دولت ادامه داد: همچنین قهرمان‌هایی که شاید خیلی اوقات ما متوجه آنها نبودیم در این رسانه نمایش پیدا می‌کند.

همین طور سینمای مستند نمایشگر مشکلات و مسائلی است که به آنها کم‌توجهی شده یا راهکارهایی که مغفول مانده است.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت ادامه داد: طبیعتا (سینمای مستند) هم برای مردم و هم برای دولتمردان خیلی می‌تواند محل استفاده و بهره‌برداری باشد به ویژه اگر سعی کند راهکارها را هم درون خودش به نمایش بگذارد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا امکان دارد بعد از جشنواره سینماحقیقت کارگروهی از سوی دولت معین شود تا با رصد مشکلات نشان داده شده در این مستندها به حل این مشکلات بپردازد؟ گفت: اصلا فکر نمی‌کنم نیازی به کارگروهی باشد؛ برای اینکه هنر راه خودش را باز می‌کند و جلو می‌رود. مطمئن باشید وقتی زبان هنر می‌آید و یک آسیب را نشان می‌دهد، حتما دیده شده و حتما دولتمردان برای اصلاح آن برنامه‌ریزی می‌کنند. برای همین عرض کردم که چه خوب که همان مستندساز راهکارهایی هم که به ذهنش می‌رسد، در مستند خود به نمایش بگذارد.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با بیان اینکه می‌توان در کنار آسیب راهکارها را هم به دولتمردان پیشنهاد داد، عنوان کرد: نمی‌خواهم بگویم همیشه ولی معمولا خیلی از آسیب‌ها را دولتمردان می‌دانند. مشکل یافتن راهکار و پاسخ مناسب برای حل آن آسیب است؛ به‌گونه‌ای که آن راهکار آسیب جدیدی ایجاد نکند. برای همین پیشنهادم این است.

بهادری جهرمی گفت: دولتمردان حتما آثار را می‌بینند. وزارت فرهنگ و ارشاد هم می‌تواند برنامه‌ریزی نظام‌مندتری برای انتقال این مفاهیم به مجموعه‌های خودشان داشته باشد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش در پاسخ به این پرسش که آیا آقای رئیس جمهوری سینمای مستند و به خصوص جشنواره سینماحقیقت را دنبال می‌کند یا خیر گفت: من به طور خاص سینماحقیقت را نمی‌دانم ولی قطعا اهل مستند هستند و حتی در مورد بعضی فیلم‌های سینمایی با هم صحبت هم کردیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها