کد خبر: 526231
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۰ ۰۷:۵۴:۰۳
| |

بازار جشنواره گرم می‌شود / حضور پررنگ چهره‌ها در چارسو

جمعه 19 آذرماه و در دومین روز از برگزاری پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» پردیس سینمایی چارسو شاهد حضور چهره‌های مطرح سینمای مستند و علاقه‌مندان بود.

بازار جشنواره گرم می‌شود / حضور پررنگ چهره‌ها در چارسو
کد خبر: 526231
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۰ ۰۷:۵۴:۰۳

اعتمادآنلاین| جمعه صبح برنامه پردیس چارسو با رویداد «فیلم خبر» آغاز شد. کم کم به تعداد حاضران در پردیس اضافه شد و فضای چارسو از سکوت فاصله گرفت.

به گزارش اعتماد آنلاین، از میان مستندهایی که جمعه به نمایش درآمد «سرباز شماره صفر» ساخته محمد سلیمی راد به دلیل موضوع تراژیکش بسیار مورد توجه قرار گرفت و سالن نمایش فیلم پر بود. نمایش این مستند با حضور مهمانان مختلف انجام شد که از میان آنها حضور حجت الاسلام سید لطف الله سپهر نماینده وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت الاسلام سیدمحمد موحد نایب رئیس اول کمیسیون قضایی مجلس قابل توجه بود.


همان طور که پیش بینی می شد مهمترین اتفاق روز دوم جشنواره برگزاری بزرگداشت برای ارد عطارپور سینماگر شاخص حوزه مستند بود. استقبال سینماگران از نسل‌های مختلف از این رویداد نشان دهنده محبوبیت این فیلمساز میان همکارانش است. سالن شماره یک پردیس چارسو که میزبان این آیین بود، نیم ساعت قبل از مراسم پر بود و می شد چهره های شاخص سینمای مستند را در آن دید. از مهوش شیخ الاسلامی و پیروز کلانتری تا مهدی باقری و رضا تیموری. از محسن استادعلی، بابک بهداد، هادی آفریده، بهمن کیارستمی تا احمد ضابطی جهرمی، علیرضا تابش، مرتضی رزاق کریمی، آرش لاهوتی، محمدرضا فرزاد، محمدمهدی طباطبائی‌نژاد و محمدرضا عباسیان. نسل‌های مختلف سینماگران به احترام عطارپور به پردیس چارسو آمده بودند. اجرای مراسم بزرگداشت را شهنام صفاجو برعهده داشت.


جمعه و در دومین روز از جشنواره بازار عکس یادگاری گرم بود. اغلب چهره‌های سینمایی و سیاسی حاضر در خانه جشنواره مقابل پاپ آپ جشنواره امسال عکس یادگاری گرفتند. یکی دیگر از برنامه‌های جنبی شامگاه جمعه حضور خانواده شهید مدافع حرم مهدی نعمایی در نمایش «تولدت مبارک بامیلا» بود. خانواده شهید پیش از نمایش فیلم پوستر این مستند را امضا کردند. پس از نمایش این مستند، تهیه کننده «تولدت مبارک بامیلا» مرتضی شعبانی و محمد صالحی کارگردان به همراه محمد حمیدی مقدم از خانواده شهید تقدیر کردند.


یکی از بخش‌های مورد علاقه اهالی رسانه در دومین روز، تماشای مستندهای خارجی است. نمایش فیلم‌های خارجی از بخش‌های پرمخاطب پردیس چارسو در دو روز نخست جشنواره بوده است. یخ جشنواره در دومین روز شکست و روزهای گرم پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» در راه است.

پانزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» از 18 آذرماه شروع شده و تا 25 آذرماه ادامه دارد.

1

2

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها