کد خبر: 524877
|
۱۴۰۰/۰۹/۱۰ ۱۴:۲۸:۲۸
| |

بیانیه کانون کارگردانان سینما در پاسخ به اظهارات بیژن نوباوه

کانون کارگردانان سینمای ایران در بیانیه‌ای اظهارات بیژن نوباوه، نماینده محترم مجلس شورای اسلامی، را ساده‌انگارانه و توهین‌آمیز به سینمای ایران خواند.

بیانیه کانون کارگردانان سینما در پاسخ به اظهارات بیژن نوباوه
کد خبر: 524877
|
۱۴۰۰/۰۹/۱۰ ۱۴:۲۸:۲۸

اعتمادآنلاین| در بیانیه کانون کارگردانان سینمای ایران آمده است: «کانون کارگردانان سینمای ایران ضمن اظهار تاسف از بیان غیرتخصصی و بی‌پشتوانه نماینده محترم مجلس شورای اسلامی ،‌که متاسفانه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس نیز هستند، درباره 30 فیلم از نظر ایشان مسئله‌دار و غیرقابل نمایش عمومی ، اعتراض خود را نسبت به این نوع نگاه یکسویه، ساده‌انگارانه و توهین‌آمیز به سینمای ایران ابراز می‌دارد.


به گزارش خبرآنلاین،آن نماینده محترم باید بداند که عملکرد بد و غیرکارشناسی و عدم درک درست از جامعه باعث شده که قاطبه رای دهندگان برایشان فرقی نداشته باشد که چه کسی و با کدام نگاه و تلقی غیر تخصصی بر صندلی وکالت آنها در مجلس شورای اسلامی تکیه می‌زند .

بارها و سال هاست که ثابت شده این گونه نگاه های سلبی و ممیزی های فراوان در عرصه هنر و فرهنگ جز راندن مردم به سمت تولیدات خارج از مرزها نتیجه دیگری نداشته است. نماینده ایی که رفتار و علایق و خواست اکثریت مردم و بخصوص ویژگی های هنر/صنعتی چون سینما را نمی شناسد و به خود حق می دهد از جانب این مردم سخن بگوید و تولیدات اهالی نجیب سینما ، که حاصل دسترنج تعداد زیادی از هنرمندان این سرزمین است، را با چوب ممیزی و توقیف تهدید کند، قطعا نیاز به بازنگری رابطه خود با جامعه و شناخت اش از هنر و فرهنگ دارد.

این نگاه غیر فرهنگی از یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بی گمان جای تردید و بازنگری درمورد نسبت ایشان با هنر و فرهنگ این سرزمین دارد.

شورای مرکزی کانون کارگردانان سینمای ایران»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها