کد خبر: 523629
|
۱۴۰۰/۰۹/۰۱ ۱۱:۱۱:۲۰
| |

گبرلو،منتقد فرهنگی مطرح کرد:

انتظار برای بازخورد‌های تحولی بزرگ در جشنواره فجر

منتقد فرهنگی گفت: همه ما منتظر بازخورد‌های یک تحول بزرگ بعد از ادغام بخش‌های ملی و جهانی جشنواره فیلم فجر هستیم.

انتظار برای بازخورد‌های تحولی بزرگ در جشنواره فجر
کد خبر: 523629
|
۱۴۰۰/۰۹/۰۱ ۱۱:۱۱:۲۰

اعتمادآنلاین| محمود گبرلو منتقد و کارشناس فرهنگی با اشاره به بازنگری سیاست‌های کلان چهلمین جشنواره فیلم فجر، گفت: جشنواره فیلم فجر به عنوان مبدا سینمای ایران همیشه باری سنگین را متحمل می‌شود و امیدها، بلوغ استعداد‌ها، شروع جریانات فکری در سینما و... در جشنواره فیلم فجر شکل می‌گیرد. در تمام سال‌هایی که در جشنواره فیلم فجر حضور داشتم شاهد حضور استعداد‌های شکل گرفته در جشنواره بودم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران،او افزود: با روی کار آمدن دولت جدید و شکل‌گیری کابینه‌اش سوالات بسیاری در ذهن اهالی سینما ایجاد شده است. رئیس وقت سازمان سینمایی دو جشنواره ملی و بین‌الملل را باهم ادغام کرد و همه ما منتظر بازخورد‌های این تحول بزرگ در این جشنواره هستیم.

این منتقد با اشاره به اینکه سینماگران از تیم مدیریتی جدید سینما مطالباتی دارند، توضیح داد: دولت جدید با شعار و محور قول‌هایی داده و باید زمینه حضور استعداد‌های جوان و به کارگیری درست نیرو‌های ماهر را برای پیشرفت هرچه بهتر سینما ایجاد کند. زمانی که از انقلاب فرهنگی حرف می‌زنیم، همین موضوع یکی از مهم‌ترین نکاتی است که باید به آن توجه شود و فرصتی برای حضور جوانان در این عرصه ایجاد کنیم.

این منتقد درباره برنامه‌ریزی برای تقویت و بازسازی سینمای انقلابی با رویکرد خانواده بیان کرد: سینمای انقلابی دارای ویژگی‌های خاص خودش است. در وهله اول باید این را مشخص کنیم که هدف از ایجاد سینمای انقلابی به چه منظور است. اگر برای سینمای انقلابی چیزی جز ایجاد فرصت برای رشد تمام افکار انتظار داریم باید بگویم راه را اشتباه رفته‌ایم.

گبرلو در پایان گفت: مدیران وقت سینما باید موضع خودشان را در برابر تمامی سینماگران مشخص کنند، اینکه به اسم سینمای انقلابی در راستای حفظ و صیانت خانواده بخواهیم جلوی ساخت برخی از آثار را که بیانگر بعضی مشکلات و ناهنجاری‌ها هستند، بگیریم، اشتباه است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها