کد خبر: 520080
|
۱۴۰۰/۰۸/۰۸ ۱۲:۱۵:۰۰
| |

مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت:

انگار حیرت‌هایمان تمامی ندارد

مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت در پیامی درگذشت ایران درودی نقاش نامدار معاصر کشورمان را تسلیت گفت.

انگار حیرت‌هایمان تمامی ندارد
کد خبر: 520080
|
۱۴۰۰/۰۸/۰۸ ۱۲:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| متن پیام تسلیت نیکنام حسینی‌پور بدین شرح است:

« «نیک و بد چون همی بباید مُرد

خرّم آن کس که گوی نیکی برد»

هنرِ ایرانِ سربلند سوگوار «ایران» شد! انگار حیرت‌های‌مان تمامی ندارد و پرواز هر آن شگفتانه‌ای را برابرمان رونمایی می‌کند. دریغا درد و هزاران افسوس بر حسرت و تنهایی‌ها. نقّاش هستی به ناگزیر نقش مرگ بر لوح حیات زد، باز هم بانگ رحیل نواخته شد و هنرمندی از تبار مهربانی به آسمان‌ سفر کرد. قصه «انسان و پایداری‌اش» شنیدنی‌ست، اینک ما مانده‌ایم «در فاصله دو نقطه» حیات و ممات.

کو «چشم شنوا»یی که این‌همه دلتنگی را به نظاره بنشیند. دگرباره خبری تلخ در فضای جامعه پیچید و هنرهای تجسمی یکی از بهترین‌هایش را از دست داد. جمله‌ای که ناباوری‌مان را بدل به حقیقت کرد: «ایران درّودی، نقاش صاحب‌سبک و نوگرای معاصر ایران، به نورپیوست».

بانوی هنرمندی که با قلم عشق، نقش‌های رنگارنگ بی‌نظیر و جاودانه بر بوم مهر می‌کشید و منظره‌های دلربا و چشم‌نوازش نگاهِ دوستداران هنر نقاشی به خود جلب و جذب می‌کرد. این آفرینشگر توانا، در همنشینی با نور و گل و رنگ ،تابلوهای ماندگاری از خود به یادگار گذاشت که نهایتِ زیبایی‌اند و اصالت‌شان جان را طراوتی دوچندان می‌بخشند.

ایران درّودی در طول زندگی سراسر افتخارش، دل در گروِ فرهنگ و هنر و تاریخ این مرز پرگهر داشت و جلوه‌گری این عناصر در آثارش مشهود بود. بانوی فرهیخته نور و شور و شعور، با عشق و علاقه‌ای که به هنر داشت مشتاقانه در پی گمشده‌اش به کسب معلومات پرداخت و اندوخته‌های خویش را خالصانه و خاضعانه در اختیار خیلِ شاگردانش قرار داد. شاگردانی که پله‌های ترقی را طی کردند و امروزه در آسمان هنر ایران‌زمین به روشنی می‌درخشند.

نقاشی‌های این نوگرایِ تکرارنشدنی در نمایشگاه‌های متعدد انفرادی و گروهیِ داخلی و خارجی در معرض دیدِ علاقه‌مندان قرار گرفت و سال‌ها در کسوت استادی دانشگاه به تدریس پرداخت. وی علاوه بر چیرگی و مهارت در نقاشی، در نویسندگی و کارگردانی و نقد هنری هم تبحّر داشت. تعدادی از آثار این هنرمند پیشگامِ نقاشی معاصر، زینت‌بخشِ موزه‌های ایران و کشورهای خارجی است.

بی‌شک فقدان این بانوی نقاشِ تمام‌عیار، استاد بی‌بدیل و چهره ماندگار هنر معاصر ایران، ضایعه‌ای جبران ناشدنی است.

هرچند ایران درّودی از بین ما پر کشید، اما یاد و خاطره‌اش در ذهن و ضمیر دوستان و دوستدارانش زنده خواهد ماند. اینجانب از طرف خودم و همه هنرمندان عضو موسسه ،درگذشتِ این هنرمندِ بزرگِ متواضع و متعهد را به خانواده داغدار ایشان، جامعه هنری ایران اسلامی و هنردوستان تسلیت می‌گویم. روحش آرام و چراغ یادش همواره پرفروغ در جوار رحمت واسعه الهی.»

به گزارش ایسنا،ایران درودی ـ هنرمند نقاش برجسته معاصر کشورمان ـ پس از تحمل سه ماه بیماری و مبارزه، جمعه ـ هفتم آبان ماه ـ در سن 85 سالگی درگذشت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها